Este clar ca nu poti adauga mai multe zile unei saptamani, dar sunt modalitati prin care iti poti organiza timpul pentru a reusi sa iti duci la bun sfarsit tot ceea ce iti propui in ziua respectiva:

Seteaza-ti o perioada fara e-mail-uri

Conform unui expert in managementul timpului, Julie Morgenstern, este important sa iti setezi macar o ora pe zi in care nu iti verifici e-mail-ul. Este bine sa o faci atunci cand nu astepti un e-mail important de la un client. Ea recomanda ca verificarea e-mail-urilor sa fie primul lucru pe care il faci dimineata ca astfel sa iti poti dedica restul timpului altor atributii.

De cele mai multe ori, verificarea email-urilor o data la 5-10 minute iti muta atentia de la lucrurile importante si te face sa iti pierzi concentrarea. Vei vedea ca dupa o ora in care nu ti-ai verificat e-mail-ul nu ai pierdut multe mesaje importante.

Scrie-ti o “to do list” seara

Inainte sa pleci de la birou la terminarea programului, incearca sa iti setezi activitatile importante pentru ziua ce urmeaza. Daca dimineata cand ajungi la serviciu vei incepe sa lucrezi pe baza listei create, deja ai salvat timp pretios, avand timp si pentru alte atributii secundare, mai putin importante, dar care trebuie facute.

Clarifica-ti prioritatile

Traim intr-o era a urgentelor, unde totul pare sa fie important si oamenii se asteapta ca totul sa fie rezolvat instant. Gandeste-te poate ce nervos/nervoasa esti cand trimiti un e-mail si nu primesti un raspuns in urmatoarele 5 minute. Sau de ceea ce simti cand ai de indeplinit multe atrbutii si nu stii de care sa te ocupi mai intai. Daca iti permiti sa fii atras in mai multe directii, este foarte usor sa iti pierzi concentrarea pe lucrurile importante si cu adevarat urgente.

Trebuie sa fii constient ca poate nu poti rezolva toate atributiile intr-o singura zi, de aceea este bine sa le prioritezi. Nu fii prea dur cu tine insuti, la urma urmei si maine este o alta zi.