Desi acest lucru este rau pentru candidati, trebuie luate masuri pentru a face recrutarea mult mai usoara. Lucrurile mici, detaliile, ajuta specialistii in recrutare sa elimine candidatii nepotriviti. Candidatii care nu acorda atentie la detalii sau carora nu le pasa de actualizarea profilului lor pe retelele de socializare nu pot prospera in lumea afacerilor. Acestea sunt doar 2 exemple de tipuri de oameni pe care nu ar trebui sa ii angajezi, sau cel putin cu care trebuie sa ai grija...

Tipul care ignora produsele sau serviciile companiei

Este nerealist sa ne asteptam ca un candidat sa cunoasca produsul sau serviciul companiei in cazul in care nu l-a mai folosit. Dar daca nu a folosit produsul, sau cel putin nu s-a interesat de el inainte de a merge la interviu, cat de bine ar putea sa stie compania? Probabil ca nu foarte bine. Recrutorii se asteapta, cu toate acestea, ca un candidat, sa stie cel putin numele companiei si cu ce se ocupa. Treizeci si patru la suta dintre candidati nu sunt in masura sa furnizeze informatii despre companie in timpul unui interviu. Daca un candidat nu isi rezerva timp pentru a naviga pe site-ul companiei, aceasta arata nu numai o lipsa de motivatie, ci, de asemenea, o lipsa de interes.

Tipul cu CV dezordonat

Indivizii care nu sunt atenti la detalii atunci cand isi adauga informatiile in CV-ul lor nu sunt pregatiti pentru ocuparea fortei de munca. Candidatii care nu-si editeaza CV-ul scrisorile de intentie sau cererile lor, sunt pur si simplu lenesi. 

Greselile de ortografie sunt o modalitate clara de a realiza ca acestia trebuie eliminati de pe lista posibililor angajati. Si totodata este o buna ocazie de a elimina pe cei care nu reusesc sa acorde atentie detaliilor, facand procesul de angajare un pic mai usor. Aproximativ treizeci si trei la suta din CV-uri primite de catre companiile angajatoare contin greseli de ortografie.

Tipul cu profil nepotrivit pe Social Media

Recrutorii resping unul din trei candidati pentru postarile nepotrivite (poze, comentarii, video-uri, etc), postate pe profilurile lor personale. Postarea lucrurilor nepotrivite pe social media este un semn de avertizare pentru recrutori. Aceasta ridica intrebari de comportament etic, atat la locul de munca cat si in afara acestuia. Tu ai angaja pe cineva care se reprezinta intr-un mod necivizilat? Nu cred...

Tipul nemotivat

Candidatii nemotivati pur si simplu nu vor fi angajati. Daca un candidat nu poate raspunde la intrebari, cum ar fi: "De ce vrei acest job?" Sau "Unde te vezi peste 10 ani?", acesta este un indicator clar ca sunt slab motivati. Incapacitatea de a raspunde la aceste intrebari simple reprezinta faptul ca nu si-au facut timp sa se pregateasca pentru interviu. Din zecile sau sutele de CV-uri pe care companiile de recrutare le primesc, doar cele mai bune merg in etapa urmatoare.
Cum stii daca posibilul angajat va fi unul potrivit pentru compania ta? Acesta poate fi evident prin scrisoarea de intentie sau interviu. Greselile de ortografie arata lipsa de atentie la detalii, si la fel o fac si modul in care candidatul se prezinta in mediul online.
Un candidat care alege sa se prezinte neprofesionist pe retelele sociale va continua, cel mai probabil, sa fie asa si in timpul jobului, lucru ce va reflecta o imagine proasta asupra intregii companii.