Sunt multi factori pe care ar trebui sa ii ai in vedere atunci cand accepti un job. Cel mai mult timp il petrecem muncind, deci e important sa fii fericit si sa ti se potriveasca. Daca iti cauti un nou job sau ti s-a oferit un job, iata niste aspecte pe care sa le iei in considere inainte de a accepta:

Salariul

Sa primesti salariul pe care crezi ca il meriti este important, dar trebuie sa ai asteptari salariale reale. De obicei, viitorii angajati doresc sa primeasca cat mai mult, dar uneori trebuie sa fii si constient de ceea ce iti poate oferi compania pe langa salariu, adica posibilitatea de a te dezvolta intr-o companie de succes. Asta se aplica si atunci cand vrei sa iti schimbi drumul carierei sau alt domeniul de munca, pentru ca ar trebui sa incepi cu o pozitie de junior, ceea ce implica un salariu mai mic.

Avantaje si beneficii

Multe companii ofera si alte avantaje viitorilor salariati, pe langa salariu. Aici vorbim de sala de sport, pranz platit o data sau de mai multe ori pe saptamana, cursuri de dezvoltare profesionala, pachete de concedii, asigurari medicale private pentru salariat si familie, program flexibil, teambuildinguri lunare in afara orasului etc.

Avansarea

Cand iei in considerare o oferta de munca, trebuie sa ai in vedere structura companiei. Este loc pentru dezvoltare profesionala, arata ca si cum ar exista oportunitati de avansare in cadrul companiei? Este foarte important pentru cei care vor sa creasca din punct de vedere profesional.

Locatia

Locatia locului de munca este foarte importanta, mai ales pentru cei care locuiesc in orase mari. Poti ajunge la birou in timp util? Nu ai vrea sa faci 1,5 – 2 ore dus si la fel intors, indiferent ca mergi cu masina sau cu transportul in comun.

Mediul de lucru

Sigur ai observat un pic din mediul de lucru cand ai fost la interviu. Unii prefera sa lucreze intr-un birou cu multe persoane, altii vor sa fie un pic mai izolati pentru a se putea concentra, fara a fi distrasi de discutii si alte zgomote facute de colegi. Este important sa fii multumit de locul de munca, la urma urmei vei petrece 8 ore pe zi acolo.

De asemenea, este bine sa alegi o companie a carei cultura organizationala se potriveste cu tine, asa ca inainte de a accepta un job, asigura-te ca esti familiar cu valorile companiei.

Seful tau direct sau coordonatorul tau

De obicei, acesta este prezent la interviu, dar daca nu ai apucat sa il intalnesti, intreaba daca ti-ai putea cunoaste coordonatorul direct inainte de a accepta jobul. Fii atenta la atitudinea lui si la modul cum se comporta pentru a “prinde” un pic din personalitatea lui. Crezi ca poti lucra cu aceasta persoana? Sunt sanse mari sa petreci mult timp la job lucrand impreuna cu el, asa ca e important sa stii ce fel de om este.