Conform unui studiu realizat de Jobvite in 2014, 93% din angajatori folosesc sau intentioneaza sa utilizeze retelele sociale pentru a sprijini eforturile de recrutare si 94 % din recrutori acceseaza LinkedIn pentru a gasi candidati calificati.

Dat fiind faptul ca LinkedIn reprezinta un punct de lansare pentru multi - si avand in vedere ca acest lucru nu arata ca se va schimba in curand - este momentul sa reevaluam modul in care ne putem prezenta pe aceasta retea profesionala.

Ce ar trebui sa apara pe profilul de LinkedIn si ce e ar fi bine sa nu apara? Cum se poate optimiza pagina? Vom afla aceste lucruri in cele ce urmeaza. Iata cateva sfaturi despre cum iti poti face profilul de LinkedIn mai atractiv pentru firme de recrutare:

Creeaza un titlu profesional

Aceasta sectiune se autocompleteaza in mod normal, insa noi sugeram modificarea acesteia pentru a adauga cuvinte cheie legate de locurile de munca pe care le urmaresti. Titlul profesional ar trebui sa prezinte in mod eficient activitatea pe care o desfasori in prezent si cariera pe care ti-o doresti. Fa ca fiecare cuvant sa aibe impact si pune totul in maxim 2 fraze.

Fa-ti numele usor de cautat

Daca ai un pseudonim sau un nume de fata pe care il utilizezi, include-l in paranteze langa numele profesional pentru a face cautarea mai usoara pentru recrutieri.

Extinderea locatiei

Daca locatia ta este un oras mic, recrutierii pot presupune ca nu esti dispus sa faci naveta in oras. Adauga o locatie mai mare, mai degraba decat una specifica, incluzand cel mai mare oras in care ai fi dispus sa faci naveta.

Evidentiaza-ti punctele forte in sectiunea Experienta

Recomandam sublinierea experientei prin evidentierea trasaturii care te caracterizeaza cel mai bine. Compara-te cu angajatii care au aceleasi responsabilitati ca si tine la locul de munca, insa nu isi fac treaba cum trebuie. Daca acestia pot enumera aceiasi factori de diferentiere in sectiunea lor de experienta, ca si tine, atunci nu ti-ai afisat factorul care te diferentiaza de ei. 

Ia in calcul urmatorul exemplu:

  • Asa NU: "Am condus o echipa la nivel mondial si am generat noi afaceri."
  • Asa DA: "Am condus o echipa la nivel mondial pentru a lansa noi produse in 10 tari; generand afaceri noi de ......lei , cu x procente peste proiectiile planului."

Originalitatea este cheia in aceasta sectiune, asa ca alegeti cuvintele potrivite pentru rezultate reale si foloseste un limbaj activ pentru a-ti demonstra competenta.

Aranjeaza-ti strategic top 10 abilitati si talente

Rearanjeaza-ti abilitatile astfel incat sa prezinti pentru ceea ce doresti sa fii cel mai bine cunoscut. Daca ai nevoie de ajutor pentru a determina ce abilitati sa prezenti, LinkedIn a publicat o lista a celor mai tari 25 de abilitati care te ajuta sa iesi in evidenta.

Soliciteaza recomandari

Adreseaza-te managerilor, colegilor sau profesorilor pentru recomandari autentice. Alege surse de incredere, care pot verifica talentele si abilitatile tale. Acestea te vor diferentia de concurenta.

LinkedIn este un instrument avantajos pentru cei care sunt in cautare de locuri de munca, insa numai atunci cand este utilizat in mod eficient are efect. Urmand sugestiile nostre, vei fi capabil sa creezi o pagina LinkedIn convingatoare si eficienta care te va trimite spre cariera de vis.