Avand in vedere luptele economice din ultimii ani, numeroase companii au redus din buget si personal, ceea ce inseamna ca cei destul de norocosi sa ramana in continuare angajati sunt astazi mai ocupati ca niciodata - si acest lucru este valabil mai ales in domeniul marketing. 

Totusi, cu cat economia este in crestere, cu atat mai mult, directorii companiilor doresc sa faca cunonscut brandul cat mai multor clienti. Orice profesionist in marketing care doreste sa ramana pe linia de plutire - nu mai vorbim de a avansa - trebuie sa abordeze imediat un plan eficient de management al timpului. Iata cum poti sa incepi:

1. Planifica-ti ziua

In fiecare dimineata, scoate o bucata de hartie si imparte-o in trei coloane. Primul coloana rezerv-o pentru sarcinile pe care trebuie neaparat sa le indeplinesti, a doua va fi pentru lucrurile care nu sunt neaparat urgente si nu te preseaza momentan, dar vor avea nevoie de atentia curand, si a treia coloana este lucrurile pe care trebuie sa le adaugi in program daca se intampla sa aiba o zi mai libera. Orice sarcina pe care nu o poti faci in ziua respectiva, trece-o lista de a doua zi.

2. Incepe sa faci exercitii

Daca esti apt din punct de vedere fizic pe parcusul intregii zile acesta nu poate fi decat un mare avantaj pentru jobul tau. Daca iti pui deoparte 30 de minute pentru exercitii cardiovasculare in fiecare zi, mintea ta va fi mai limpede si vei avea mai multa energie si rezistenta.
Alearga prin parc, da o tura cu bicicleta sau mergi pe jos la munca si inapoi, daca esti in stare. Ofera-i corpului tau antrenament in fiecare zi; sportul te poate ajuta sa dormi mai bine noaptea si sa te trezesti plin de viata si energie a doua zi dimineata iar asta se va reflecta in calitatea muncii tale.

3. Concentreaza-te si elimina lucrurile care te pot deranja sau intrerupe

Daca ar fi sa faci o lista cu lucrurile care iti aspira timpul valoros, care ar fi acelea? Printre "suspecti" ar putea fi Social Media, verificarea e-mailului de mai multe ori pe zi, si convorbirile telefonice inutile. Cu toate acestea, situatia fiecaruia este diferita. Gandeste-te la momentele din zi in care iti spui: "As putea termina mai multe sarcini daca nu era acest lucru."
Identifica lucrurile care iti intrerup munca pentru a le elimina. Seteaza-ti telefonul pe modul Silent atunci cand lucrezi la un proiect deosebit de important, sau restrictioneaza-ti propriul accesul la anumite site-uri web pentru perioade prestabilite de timp.

4. Creaza-ti tinte pe termen lung

Sa ai o lista de "To Do" (lucruri pe care trebuie sa le faci) este o necesitate, dar pentru a te mentine axat pe obiectivele importante, creaza o lista de obiective pentru 30, 60, si 90 de zile. Noteaza-le in planificatorul personal si reciteste-le din cand in cand, pentru a te asigura ca ramai pe drumul cel bun.

5. Incerca diferite metode de organizare

In cazul in care o anumita tehnica de organizarea a zilei si timpului in general, pur si simplu nu functioneaza, este important sa fie flexibil. Incerca o metoda pentru cateva zile, si vezi daca functioneaza. Observa cum procedeaza colegii tai si incerca sa incluzi ideile lor in propria strategie.

6. Asigura-te ca iei pauze

Stand cu colegii la barfa nu este o utilizare eficienta a timpului de pauza. Utilizeaza ora de pranz pentru a mananca o masa hranitoare si a impartasi lucruri cu colegii tai. De asemenea, incerca sa iei mici pauze mentale pe parcursul zilei. Aceste mini-pauze pot contribui la mentinerea unui nivel ridicat de productivitate si sunt cheia unei vieti sanatoase si armonioase.

Concluzie! 

Ai putea crede ca o alimentatie sanatoasa nu are nimic de-a face cu managementul timpului, dar nu este asa. Daca iei masa de pranz la locul de munca, in loc sa mergi la cel mai apropiat fast-food in fiecare zi, nu doar ca iti tratezi corpul mai bine, dar vei castiga automat mai mult timp. 

In loc conduci sau sa mergi pe jos pana la restaurant petrece acest timp relaxandu-te. Regleaza-ti dieta incluzand mai multe fructe, legume, si mancaruri proaspat preparate, si vei avea o minte mai concentrata.