Cerintele la angajare sunt mai mari decat la companiile private romanesti dar candidatii sunt atrasi de perspectiva unor salarii mai mari si de experienta acumulata care ii poate ajuta ulterior sa se angajeze pe un post mai bun.

Pentru cei care iau contact prima data cu regulile unei companii multinationale, perioada de acomodare este mai lunga si mai anevoioasa. In general, dupa angajare urmeaza o perioada mai lunga sau mai scurta de instruire. Unele companii scurteaza aceasta perioada la o luna mergand pe principiul "20% instruire externa si 80% self-training", pe cand altele maresc perioada de acomodare pana la 4 luni.

Primul soc pe care un angajat nou il are intr-o companie multinationala (mai ales daca este la primul job de acest fel) este referitor la nivelul de securitate, atat cel legat de infrastructura si acces cat mai ales la cel informatic sau al documentelor. Sunt multe companii multinationale in care nu este permisa utilizarea PC-ului de serviciu in interes general, gen accesarea e-mail-ului personal sau accesarea conturilor de pe retelele de socializare. Activitatea angajatilor este monitorizata periodic, fara ca acestia sa stie cand le sunt scanate computerele de servici pentru a vedea ce site-uri au fost accesate de pe acestea.Tot din motive de securitate, sunt companii care au politici stricte privind utilizarea siteurilor de traducere, fiind interzisa traducerea unei fraze sau paragraf intreg, acesta trebuind a fi tradus pe bucati.

Proaspatul angajat intr-o companie multinationala va trebui sa se acomodeze rapid cu o multime de sisteme  electronice de gestionare a informatiilor sau programe gen SAP, Mentor, etc. Tendinta multinationalelor este de a  globaliza si uniformiza modul de lucru in toate subsidiarele sale iar acest lucru este posibil doar prin utilizarea a cat mai multe programe informatice de gestionare a documentelor.

Avantajele unui job intr-o multinationala se refera la un:

  • salariu mai mare dar si la un sistem de bonusare diferit fata de companiile autohtone
  • pachet de servicii de sanatate in regim privat inclus de obicei in oferta salariala
  • posibilitatea relocarii in alte subsidiareale companiei din strainatate (relocarea avand prioritate in fata angajarii unei persoane noi)
  • posibilitatea efectuarii unor instruiri externe, atat in tara cat si in strainatate.