De-alungul vietii, vei petrece destul de mult timp la locul de munca. Fa ca acest timp sa conteze prin alegerea unei cariere in care poti creste si de care esti pasionat.

Care este diferenta, oricum?

In esenta, un "loc de munca" presupune o serie de sarcini pe care o persoana se angajeaza sa le faca in mod regulat, in scopul de a castiga un salariu convenit.
O "cariera", pe de alta parte, este urmarirea obiectivelor si realizarilor dorite pe o perioada de timp. O cariera este compusa dintr-o serie de locuri de munca consecutive care implica miscari progresive, asociate cu crestere.
Oamenii care se concentreaza pe ceea ce fac cel mai bine la locul de munca - de exemplu, punctele lor forte - au de sase ori mai multe sanse de a fi angajati si de trei ori mai multe sanse de a avea o calitate excelenta a vietii in general.
Atunci cand companiile cauta sa recruteze cele mai bune talente, acestea pun de multe ori intrebari pentru a descoperi daca un candidat, este sau nu, serios cu privire la potentialul job - daca acel job se incadreaza in planurile sale de cariera pe termen lung.
Pe langa faptul ca trebuie sa participi la interviu pentru a convinge angajatorul ca esti cel mai bun candidat pentru respectivul loc de munca, de asemenea, vei avea nevoie sa iti iei ceva timp pentru a descoperi daca acea companie ar fi sau nu potrivita pentru tine, si mai mult, pentru obiectivele tale in ceea ce priveste viitoarea cariera.
Prin urmare, este esential sa pui intervievatorului intrebarile potrivite, cum ar fi: Cum ati descrie cultura companiei? Care este viitoarea traiectorie a companiei? Compania dvs. ofera oportunitati de dezvoltare profesionala?
Raspunsurile la aceste intrebari iti pot spune daca societatea este sau nu este cu adevarat o alegere buna pentru tine si cariera ta.

7 moduri de a construi o cariera importanta/buna

Iti propunem in cele ce urmeaza o lista de sapte actiuni importante pe care le poti adopta pentru a construi si parcurge o cariera de succes.

1. Munceste din greu si mentine o atitudine pozitiva

W. Clement Stone, declara principiul Nr. 1 al succesului in viata, astfel: "adoptarea unei atitudini mentale pozitive". Angajatorii doresc sa angajeze persoane cu o aparitie placuta si manierata, increzatoare, cu atitudine pozitiva, asa ca este important sa te prezinti ca o persoana motivata, dispusa sa faca ceea ce este necesar pentru a-si indeplini sarcinile cu succes.
Odata ce esti angajat, chiar daca esti pe un post entry-level, trebuie sa dai mereu cei mai bun. Atunci cand este posibil, poti merge chiar mai departe, facand voluntariat pentru responsabilitati suplimentare.
Fiind un angajat dornic sa invete si care se straduieste sa ajunga la excelenta, te va ajuta sa-ti construiesti o reputatie puternica. La randul sau, aceasta reputatie te va ajuta sa urci pe scara carierei, catre pozitii cu responsabilitate mai mare – si, implicit venituri mai mari.

2. Fii un jucator util

Avand in vedere peisajul dinamic al afacerilor de astazi si ritmul rapid al evolutiei tehnologice, companiile solicita angajati adaptabili si flexibili cu capacitati ample. Fii genul de persoana care se poate potrivi in diverse roluri si vei fi un angajat in care compania va investi.
Arata ca esti un "jucator util" - o persoana care se descurca in mai multe pozitii din cadrul companiei. Abilitatile de rezolvare a problemelor, responsabilitate, adaptabilitate, si initiativa sunt competente de baza, care te vor ajuta sa reusesti in roluri multiple la diferite niveluri.

3. Tinteste intotdeauna mai sus

Pentru ca increderea si abilitatile tale sa fie mereu in crestere, cheia nu este sa devii impasibil, multumitor cu sine. Invatarea continua este importanta nu numai pentru cariera ta, dar, si pentru viata de zi cu zi. Incepe o pozitie noua, profitand de orice oportunitate de formare si indrumare pe care angajatorul ti-o ofera.
Acest lucru il poti face la locul de munca, prin asumarea unor taskuri mai grele si ramanerea la curent cu tendintele si evenimentele industriei, sau pe cont propriu prin urmarea unor cursuri de instruire si formare profesionala oferite de asociatiile profesionale.
Fii la curent intotdeauna prin citirea publicatiilor din domeniu, articole online, si carti de afaceri relevante. Cu cat cunosti mai mult si cu cat demonstrezi mai mult ceea ce poti face, cu atat este mai probabil sa fii candidatul ales atunci cand se prezinta o oportunitate excelenta de cariera.
Trebuie de asemenea, sa fii intotdeauna deschis la feedback-uri. Feedback-ul este un cadou si o oportunitate de a-ti imbunatati performantele.

4. Construieste-ti un cerc profesional si o reputatie personala puternica

Fiecare loc de munca iti ofera oportunitati de a-ti extinde cercul profesional. Toate persoanele pe care le intalnesti - de la sefi si colegi, la clienti, furnizori, si colegi de la alte organizatii - au potentialul de a deveni persoane de contact valoroase.
Crearea si mentinerea relatiilor la locul de munca si in universul profesional te poate ajuta sa-ti continui cariera si poate duce la oportunitati noi si neprevazute in viitor. Deci, nu ezita sa comunici si sa te conectezi cu profesionisti ori de cate ori vei avea ocazia.
Aminteste-ti ca reputatia care merita cea mai mare atentie este a ta. Fii concentrat pe reputatia personala. Intreaba-te: Ce spun oamenii despre mine si munca mea? Ce vreau eu sa spuna? Pentru ce vreau sa fiu cunoscut?
O reputatie buna te poate ajuta sa obtii cariera mult visata.

5. Alege un angajator inteligent, cu perspectiva

Fie ca lucrezi pentru unul sau mai multi angajatori pe parcursul carierei tale, este important sa selectezi acei angajatori care impartasesc punctul tau de vedere, si anume: construirea unei cariere, mai degraba decat un loc de munca. Cauta companii care ofera piste de dezvoltare a carierei, care sa includa formare, consiliere, si cai ascendente clare in cadrul companiei.
Pe masura ce te decizi cu privire la ce compania si pozitie sa alegi, pune-ti aceste intrebari: Jobul se potriveste abilitatilor mele actuale/viitoare? Managerul se incadreaza in preferintele mele de leadership? Cultura companiei se alinieza cu valorile mele de baza?

6. Cultura societatii conteaza

Pentru a avansa in cariera, trebuie sa cauti acele companii care lupta pentru adevarata meritocratie - companii in care performantele si contributiile angajatilor determina succesul lor, recunoasterea, recompensarea, si oportunitatea unei cariere.

Meritocratia este o formula motivationala simpla si eficienta: cu cat mai bine iti indeplinesti sarcinile, cu atat mai mult vei fi recompensat. Cauta companii care promoveaza oamenii bazat pe performanta. Cand ceea ce faci conteaza si munca este rasplatita, vei fi mult mai motivat si multumit la locul de munca.

7. Seteaza-ti obiectivele realizabile si masoara-ti progresul

Construirea unei cariere implinite si durabile este un proces continuu care necesita motivatie, un plan de actiune, flexibilitate, si disciplina. Este important sa evaluezi obiectivele carierei tale periodic, pentru ca oamenii si circumstantele se schimba. Masurandu-ti progresul, nu iti fie teama sa modifici unele obiective sau sa stabilitesti altele noi, in functie de situatiile care apar. Cel mai important lucru este sa inaintezi. Cand vine vorba de cariera ta, trebuie sa ramai implicat si sa adopti un mod de gandire axat pe imbunatatirea continua.

Construirea unei cariere, mai degraba decat a avea doar un loc de munca, iti va crea un sentiment mai mare de implinire personala. Cu toate acestea, asta nu inseamna ca va fi intotdeauna usor.
Vor fii decizii greu de luat, dar sacrificiul va fi bine meritat.

Alegerea este a ta - cariera ta asteapta!