In plus, anii tai de experienta, realizarile, numarul de angajatori, industria si obiectivele carierei ar trebui sa fie luate, de asemenea, in considerare, atunci cand iti creezi un CV.

Ajutandu-va sa decideti

Daca esti proaspat absolvent, iti schimbi cariera sau ai mai putin de 10 ani de experienta in domeniul muncii, ori ai detinut posturi diferite in cadrul aceleasi companii, o pagina de CV este in general suficienta pentru a demonstra abilitatile, calificarile si realizarile.

Cu toate acestea, trebuie avut in vedere faptul ca nu doresti sa pierzi o oportunitate de angajare prin omiterea detaliilor relevante, doar de dragul de a avea un CV limitat la un anumit numar de pagini. Pentru a ajuta la eficientizarea CV-ului, sa presupunem ca esti manager de proiect, cu un portofoliu extins. Daca doresti sa incluzi mai multe aspecte ale carierei in CV, ce vor depasi o pagina, incearca sa adaugi un addendum. Addendumul nu este in mod specific o parte din CV - mai mult un supliment pe care companiile se pot uita odata cu CV-ul - pentru a afla mai multe despre tine.

Este important de remarcat faptul ca nu exista o regula care functioneaza pentru toata lumea. Ideea este ca relevanta si continutul, sa fie pe primul loc in decizia in ceea ce priveste lungimea CV-ului.

Ce sa scoti si ce sa incluzi din CV

Recrutorii sunt in cautarea unui angajat care se va potrivi postului. CV-ul profesional este un instrument de marketing, nu o biografie. Ia in considerare, cu atentie, domeniul de aplicare al realizarilor, competentelor interpersonale, abilitatilor, mentiunilor, premiilor, certificarilor si educatiei tale. Atunci cand este posibil, evidentiaza situatii in care ai economisit bani, ai imbunatatit procese, sau ai condus o echipa in diferite pozitii, pentru a arata modul in care competentele se aliniaza cu tinta si/sau posturile companiei.

Utilizeaza LinkedIn ca spatiu suplimentar

Indiferent de stadiul carierei tale, LinkedIn poate fi un loc minunat pentru a-ti prezenta stagiile, proiectele, recomandarile de la colegi sau clienti, implicarea in comunitate, hobby-urile, interesele, cursurile, diplomele, etc. , inclusiv un profil extins de competente.

Concentreaza-te pe relevanta

Creaza-ti un CV profesional pentru fiecare pozitie pentru care aplici si utilizeaza un rezumat al calificarilor sau diplomelor convingatoare in aproximativ 3-4 fraze.

Avand in vedere ca CV-ul este un instrument de marketing, informatiile ar trebui sa fie prezentate intr-o maniera clara, care sa capteaza atentia si sa fie usor de citit.

Actualizeaza-ti CV-ul in momentul in care avansezi in cariera, iti schimbi locul de munca, esti promovat, sau iti extinzi aria. Apoi, pe masura ce aplici pentru diferite locuri de munca, acest lucru iti va permite sa oferi informatii relevante necesare pentru fiecare pozitie in parte.

Sectiunea de experienta profesionala, ar trebui sa cuprinde 3-5 fraze, scrise in mod succint, bogate in cuvinte cheie pentru fiecare loc de munca, pentru a prezenta realizarile tale, nu pentru a articula indatoririle si responsabilitatile.

(Nota: in unele cazuri, poate fi necesar sa adaugi mai mult de 3-5 fraze, in functie de cantitatea de informatii relevante pe care trebuie sa le prezinti.)

Utilizeaza spatiul alb corespunzator - adica, pagina finala a CV-ului ar trebui sa se extinda la cel putin jumatate din pagina.

Pastreaza relevanta in minte atunci cand te gandesti la ce fel de informatii ar trebuie sa adaugi sau sa scoti, informatii pe care le-ai putea prezenta mai bine in alta parte, LinkedIn – de exemplu.

Multe companii folosesc cuvintele cheie pentru a gasi si sorta CV-urile, astfel incat sa echilibreze abilitatile candidatului, cu cuvinte cheie specifice industriei si cerintelor pozitiei. Evita scrierea unui CV general, care detaliaza fiecare abilitate, responsabilitate, si curs de formare.

Cheia este sa realizezi un CV cu continut convingator, care transmite succint calificarile tale pentru un postul dorit.