Atunci cand te afli in cautarea unui loc de munca, esti un "produs". Daca ai de gand sa vinzi acel "produs" la un recruiter sau angajator, trebuie sa iti raspunzi sincer la aceleasi intrebari pe care orice companie de vanzari trebuie sa le raspunda:

  • Ce face acest produs?
  • Cum a fost facut acest produs?
  • Cum beneficii aduce acest produs celor care il cumpara?
  • Cat de durabil este acest produs?
  • De ce este acest produs mai bun decat un produs concurent?
  • Cum se poate fi achizitionat acest produs?

Daca incepi sa gandeasca in acesti termeni, si sa raspunzi la aceste intrebari despre tine, vei fi capabil sa dezvolti un CV foarte bun.
Un astfel de CV ar trebui sa includa urmatoarele sase lucruri:

Titlul locului de munca (Ce face acest produs?)

Aproape tot ce citim are un titlu - articole de blog, articole de ziar, carti, emisiuni TV, si chiar cariere. titlul dvs. de locuri de munca spune cititorului ceea ce este de a face - de exemplu, sunteti un agent de vanzari cu amanuntul; esti un analist de sistem; esti un designer web.

Ca orice titlu, titlul locului tau de munca ar trebui sa fie in partea de sus a CV-ului, poate chiar sub numele si informatiile de contact. Acesta ar putea fi optimizat un pic in functie de titlul postului specific, insa, in cea mai mare parte, ar trebui sa fie in concordanta cu ceea ce faci.

Cum ai dobandit acel titlu (Cum a fost facut acest produs?)

Acesta este "profilul utilizatorului, si ar trebui sa fie denumit ca atare. Acesta va fi o scurta sectiune a CV-ului, probabil, 3-6 propozitii, despre realizarile si experienta profesionala anterioara pentru aceasta pozitie. Nu ar trebui sa specifici lista companiilor inca – acestea vor fi listate mai tarziu -ci doar lucruri pe care le-ai facut legate de aceasta pozitie. Angajatorii apreciaza CV-urile simple si la obiect.
Daca nu ai experienta de munca apoi vorbeste despre cursurile sau experientele care te-au pregatit pentru responsabilitatile enumerate in fisa postului.

In ambele aceste cazuri, profilul tau ar trebui sa includa cuvinte cheie, acestea dau o mare prioritate CV-urilor care contin aceste cuvinte cheie. in sus mai mare pe CV-ul aceste cuvinte cheie sunt, cu atat mai bine.

Valoarea pe care o poti aduce (Ce beneficii aduce acest produs celor care il cumpara?)

Valoarea ta va fi demonstrata prin istoricul de lucru care, desigur, se va concentra pe realizarile tale, nu doar pe responsabilitati. Nu este suficient sa spui angajatorului ca te-ai ocupat de aceleasi sarcini pe postul la care aplici le implica - trebuie sa demonstreze ca ai realizat lucruri prin intermediul acestor sarcini.
Din nou, daca nu aveti multa experienta de lucru, concentati-va pe stagii si / sau pozitiile pe care este posibil sa fi avut loc in asociatii, organizatii de voluntari, sau altele.

Punctele forte aditionale (Cat de durabil este acest produs?)

Acest lucru se refera la "abilitatile soft", dar nu lista pur si simplu oricare dintre termeni generici cum ar fi "lucru in echipa" sau "bun organizator." In schimb, da exemple concrete privind modul in care ti-ai demonstrat aceste abilitati in trecut.

Lucrurile pe care ai in plus fata de alti (De ce este acest produs mai bun decat unul concurent?)

Aceasta este o intrebare grea, pentru ca, probabil, nu stiu cine iti sunt competitorii.

Concentreaza-te pe realizarile care nu apar in istoricul de lucru, lucruri care arata capacitatile de conducere si initiativa (de exemplu, premii, publicatii, etc.). Aceste lucruri te vor pune deoparte. De asemenea, actiunile de voluntariat, sunt lucruri pe care trebuiue sa le mentionati in aceasta sectiune.

Informatii de contact (Cum poate fi cumparat acest produs?)

numele, numarul de telefon si adresa de e-mail vor fi suficiente. Creeaza-ti o adresa de e-mail profesional inainte de a trimite CV-uri. Este, de asemenea, o idee buna sa incluzi link-uri catre profilul de LinkedIn, site sau blog, daca ai unul.