De asemenea, este treaba unui director comercial sa ajute compania sa-si mentina o traiectorie constanta de crestere, evitand in acelasi timp obstacolele care apar dintr-o piata in continua schimbare.

Directorii comerciali gestioneaza si supravegheaza mai multe echipe, ale caror atributii cuprind o varietate de departamente din cadrul organizatiei. In timp ce pozitia necesita o atentie deosebita a activitatilor actuale ale organizatiei pe piata, o parte mai importanta din munca implica luarea deciziilor pe baza tendintelor si asteptarilor pentru viitor.

Directorii comerciali sunt, prin urmare, responsabili de a ajunge la noi clienti si de consilierea managementului superior cu privire la noi piete de desfacere ce pot fi explorate.

Calificari necesare pentru jobul de director comercial

Pentru a se califica pentru un post de director comercial, solicitantii trebuie sa demonstreze abilitati exemplare de management de proiect, negociere, studii de piata si abilitati de marketing. Pentru ca rolul este o pozitie de lider proeminent, organizatiile pretind adesea intre + 5-10 ani de experienta de lucru in managementul superior.

Solicitantii eligibili trebuie sa aibe, de asemenea, multi ani de experienta in gestionarea echipei, exceland in vanzari, precum si participarea la initiativele de dezvoltare a afacerilor. Studiile universitare de licenta sunt o conditie standard si multe organizatii solicita, de asemenea, studii profesionale sau post-universitare.

La nivel personal, acest loc de munca necesita un individ cu abilitati interpersonale puternice, abilitatea de a transmite idei complexe cu elocventa si un instinct bun pentru afaceri.
Pe de alta parte, acest loc de munca necesita abilitati analitice si de rezolvare a problemelor, care necesita o minte orientata spre numere. Dar, cel mai important aspect al unui post de director comercial este abilitatea de a impresiona clientii, satisfacerea clientilor, si pastrarea echipei multi-dimensionale care lucreaza impreuna in cele mai eficiente moduri posibile.

Beneficii in jobul de director comercial

Castigarea titlului de director comercial este un mare pas in cariera oricarei persoane. Aceasta inseamna pasirea intr-o pozitie in care oportunitatile de networking devin imediat abundente si diverse. Pentru ca directorii comerciali mentin legaturi ferme cu clientii, partenerii, furnizorii si echipe mari de personal, aceste relatii se pot transforma chiar si in prietenii frumoase.

Directorii comerciali raspandesc influenta pe scara larga in cadrul industriilor lor, deschiderea usilor pentru avansarea in viitor, obtinand cunostinte valoroase, care ii propulseaza inainte.

A avea jobul de director comercial este, de asemenea, o oportunitate de nepretuit de a-ti extinde abilitatile practice, deoarece forteaza noii directori sa se provocare cu sarcini si responsabilitati pe care nu le-au abordat mai inainte. De la propuneri de afaceri pentru aprobarea contractelor, la dezvoltarea strategiilor de marketing si a bugetelor, directorii comerciali au o gama larga de provocari.
Directorii sunt de asemenea, responsabili de angajari, lucrul cu personalul juridic pentru a rezolva diverse problemele si dezvoltarea de strategii de distributie pentru a obtine produse cat mai eficient posibil.

Salariul este, de asemenea, un avantaj imens al unui director comercial, deoarece, toata aceasta mare responsabilitate vine impreuna cu un salariu atractiv. 

La ce sa va asteptati ca Director Comercial?

Directorii comerciali lucreaza la presiune inalta, cu sarcini orientate spre termene limita. Asa ca cel mai probabil veti lucra peste 40 de ore pe saptamana, in special atunci cand trebuie respectate termenele de proiect.
In plus, directorii comerciali lucreaza adesea si de acasa, raspunzand la e-mailuri si la apeluri mai tarzii. Dar, pentru ca locul de munca necesita, de asemenea, un grad ridicat de interactiune cu clientii, muncitori si furnizori, directorii comerciale petrec, de asemenea, o mare parte din timpul lor la intalniri si conferinte.

Multe companii cer directorilor sa calatoreasca frecvent pentru a se intalni cu contacte importante, astfel ca acestia petrec un timp egal la birou si in deplasare.