Comunicarea, inseamna cum sa inveti sa comunici informatii in mod eficient. O buna comunicare este esentiala in aproape fiecare industrie, contribuind la vinderea produselor catre public, la mentinerea relatiilor puternice cu investitori si clientii, si - nu intotdeauna la fel de proeminent, dar la fel de important - la asigurarea ca intreaga intreprindere "vorbeste aceeasi limba".

Indiferent de domeniul in care lucrezi, abilitatile de comunicare sunt foarte cautate, in special in jargonul modern al lumii de afaceri, tehnologiilor complexe si pietelor saturate.

Studiile in comunicare iti vor permite sa inveti cum poti comunica informatii unui public divers in mod eficient, cu obiective specifice in minte. Abilitatile puternice de comunicare sunt de mare ajutor in a oferi sens si rezonanta obiectivelor companiilor, si pentru a prezenta compania si serviciile sale sau produsele in cel mai bun (si mai clar) mod posibil, consumatorilor, clientilor si colegilor.

Deci, ce se poate face cu o diploma in comunicare?

Absolventii de comunicare pot lucra in cadrul intreprinderilor in echipele de resurse umane, ajutand la recrutare, training si altele. in functie de tipul de activitate pe care compania il efectueaza, poate exista, de asemenea, oportunitatea de a lucra si in alte departamentele, cum ar fi relatii publice si marketing. Rolul tau va fi de a te asigura ca societatea comunica in mod eficient si in acelasi timp are o relatie puternica cu publicul.
Dar, o cariera in comunicare nu se opreste aici. Echipele de comunicare sunt, de asemenea vitale intr-o gama larga de industrii creative, inclusiv in mass-media digitala, care, in ultimii ani a cunoscut o crestere foarte mare a nevoii de absolventi cu abilitati de comunicare digitala, cum ar fi expertiza social media sau dezvoltare web.
In timp ce era digitala isi continua rapid avansarea, la fel se intampla si cu oportunitatile de joburi si cariere pentru absolventii interesati.

Haideti sa aruncam o privire asupra locurilor de munca obisnuite si celor nu asa de comune:

Cariere tipice in domeniul comunicarii

Mai jos veti gasi o selectie de mai multe cariere tipice in domeniul comunicarii, de la departamentele de resurse umane la cele de publicitate, descoperind joburile in care abilitatile de comunicare sunt la cea mai mare cautare.

Cariera in afaceri

Avand in vedere rolul important pe care il joaca comunicarea in orice afacere sau organizatie, dobandirea unei diplome in comunicare, este o modalitate foarte buna de a intra in lumea afacerilor. Indiferent de produse sau industrie, joburile entry-level in comunicatii vor avea ca cerinte abilitati orale si de scriere puternice, abilitati de prezentare, precum si cunostinte despre modul in care functioneaza o afacere. 

Exista, de asemenea potential de dezvoltare a carierei in posturi executive, de conducere si de formare dupa obtinerea unei anumite experiente.

Cariera in resurse umane

Departamentul cheie al oricarei afaceri mari, - departamentul de resurse umane - este vital pentru dezvoltarea si mentinerea eticii angajatilor, pentru performanta si motivatie. Rolul tau ca un absolvent de comunicare este sa furnizezi informatii corecte, la momentul potrivit, oameniilor potriviti, in cadrul companiei. Ai putea fi implicat in recrutarea de personal nou, formare sau implicarea in programe de dezvoltare profesionala, sau sa te asiguri ca orientarile si regulamentele companiei sunt comunicate in mod clar. 

Cariera in marketing, relatii publice si publicitate

Marketing, relatii publice si publicitate sunt alte trei raspunsuri la intrebarea "Ce se poate face cu o diploma in comunicare?" in aceste domenii conexe, absolventii in comunicare pot fi utili in furnizarea unei comunicari eficiente (scris si oral) in relatia cu consumatorii, colegii sau clientii.
Cateva exemple in acest sens ar fi: scrierea de comunicate de presa, scripturi publicitare, prezentari de companii si imprimare campanii, precum si participarea la evenimente media si dezvoltarea continua a relatiilor profesionale cu clientii si mass-media.

Cariera in media

Locurile de munca in domeniul media sunt numeroase, deoarece principalele obiective ale sectorului mass-media sunt de a comunica informatii si de a asigura divertisment.  Fie ca esti interesat sa te implici in productia de televiziune si film, reviste si ziare, sau in mediul on-line si canale digitale, locurile de munca in media necesita absolventi cu abilitati excelente de comunicare, si capacitatea de a administra si difuza informatii in moduri atractive si relevante. Mass-media este, cu toate acestea, o industrie foarte competitiva, si este putin probabil (desi nu imposibil) sa fii angajat de o corporatie mare, imediat dupa absolvire. Experienta relevanta de munca este esentiala, astfel incat cei interesati sa intre in lumea presei ar trebui sa ia in considere efectuarea unor stagii sau sa se implice in productii media pe perioada studiilor, pentru a creste sansele de a obtine un job dupa absolvire. Cei interesati de jurnalism pot lua in considerare, de asemenea, construirea unui portofoliu cu propriile activitati de natura jurnalistica si/sau obtinerea unei diplome postuniversitare relevante.

Cariere mai putin tipice in comunicare

Ce se poate face cu o diploma in comunicare, daca nu doresti sa niciuna dintre carierele tipice descrise mai sus? Citeste mai departe si afla care sunt carierele mai putin tipice pe care le poti avea: de la producator de film la secretar juridic. Totusi, ai in vedere faptul ca aceasta nu este o lista exhaustiva; absolventii in comunicare sunt cautati in aproape orice industrie! Industria media digitala in prezent reformuleaza modul in care societatea consuma mass-media si informatiile. Site-urile de stiri online, retelele sociale si tehnologiile digitale, sunt toate domenii ce continua sa se extinda, ceea ce duce la cresterea semnificativa a oportunitatilor de angajare pentru cei cu o combinatie de abilitati de comunicare si competente digitale. Daca esti interesat de o cariera in mass-media, dar preocupat de longevitatea presei, domeniul digital media este solutia potrivita! Acest domeniu in expansiune include cariere in jurnalism, productie video, web design, social media si publicare on-line.

Cariere in Drept

Desi cei mai multi oameni care intra in mediul juridic avand cu o calificare postuniversitara sau studii de drept, absolventii de comunicare ar putea fi foarte buni in joburi administrative si organizatorice, lucrand pentru instantele civile si penale nationale sau locale sau firme juridice, chiar guvernamentale si independente. De exemplu, posturile de secretar si paralegal sunt adesea detinute de absolventi de comunicare. O diploma de licenta in comunicare ar putea fi, de asemenea, un punct de plecare pentru a aplica la facultatea de drept. 

Cariere in educatie

O alta optiune este educatia, unde abilitatile tale de comunicare vor fi necesare cu siguranta zi cu zi! Pentru a fi angajat in cadrul invatamantului primar sau secundar, vei avea nevoie de o calificare in predare. in functie de tara in care doresti sa lucrezi, acest lucru va dura cel putin un an. Pentru invatamantul tertiar, in institutii cum ar fi colegii si universitati, cel mai probabil vei avea nevoie de o calificare postuniversitara pentru a putea preda.