Eşti specialist sau genul de angajat care ştie mai multe meserii?

Indiferent dacă preferi un job stabil sau doar sezonier, experienţa afectează alegerea în ceea ce priveşte angajatorul. Când vă alăturaţi unei echipe mici de marketing, veţi avea responsabilităţi în e-mail marketing, management social media, marketing de produs şi generare a cererii. Dacă sunteţi administrator la o companie mică, rolul vostru ar putea include relaţii cu clienţii şi noi angajări, dar probabil, va implica şi o reordonare a dosarelor sau detergenţilor de vase.

Dacă nu sunteţi comfortabili cu aceste mici taskuri (inclusiv sarcini care nu se regăsesc în fişa postului), s-ar putea să fiţi mai potriviţi pentru o companie mai mare, care oferă locuri de muncă specializate, în care angajaţii sunt axaţi pe o anumită zonă de responsabilitate şi există puţine suprapuneri cu alte locuri de muncă.

Eşti flexibil sau focalizat pe proces?

Vine un moment în viaţă în care fiecare companie de succes creşte până la punctul în care necesită procese şi politici codificate. Imaginaţi-vă o organizaţie de 500 de angajaţi, fără angajaţi dedicaţi domeniului HR sau fără o politică formală şi nebunia care ar rezulta. Unii oameni se simt confortabil, fără parapet, în timp ce alţii preferă să aibă o sursă de adevăr (un manual, un set de proceduri acceptate) cu care să se consulte.

Dacă sunteţi genul de persoană care îmbrăţişează perspectiva în care spune " foloseşte-ţi cea mai bună judecată", atunci când apar cheltuieli neprevăzute de afaceri, veţi fi potrivit să lucraţi la o companie mică, unde cele mai bune practici sunt formalizate numai pe o bază după cum este necesar. Dacă respiraţi mai uşor ştiind că există orientări specifice de urmat, ţintiţi către o organizaţie care a crescut până la punctul pe care le-a documentat cauzele sale din necesitate.

Preferi să urmezi o cale la locul de munca sau să creezi una?

Ştim cu toţii acele diagrame org, care arată mai complexe decât patru secole de arbore genealogic al familiei monarhiei britanice, dar partea ascendentă a unei diagrame org, indiferent cât de întortocheată este, vă arată unde vă încadraţi într-o organizaţie oferindu-vă o idee a cum arată mobilitate ascendentă. Puteţi urmări traseul de la coordonator de proiect la manager de proiect şi aşa mai departe.

Poate că nu-l alegeţi să-l urmaţi, dar aveţi o referinţă clară vizuală a scării ierarhice. Firmele mici tind să fie mai limitate, ceea ce înseamnă că există mai puţine căi de avansare. La urma urmei, dacă eşti un contabil care şi doreşte să devină direct CFO, nu este realist să crezi că poţi să creşti după numai doi sau trei ani în poziţia respectivă.

Angajarea într-o companie mică de multe ori depinde de creşterea companiei şi crearea de noi locuri de muncă la nivel managerial şi noi angajări entry-level pentru a înlocui pe cei care au avasat..

Chiar şi în cele mai sănătoase dintre companiile mici şi mijlocii, nu există nici o garanţie că acest lucru se va întâmpla într-o cronologie care coincide cu cea pe care o ai în minte pentru propria carieră. Dacă eşti genul de persoană care vrea să crească în carieră într-o anumită companie şi preferă să se mute, evitând să avanseze, vei fi mai potrivit într-o companie cu mai multe niveluri.