Indiferent care ar fi cauzele, aceasta stare are impacte negative atat asupra productivității la locul de munca, cat si asupra vietii personale a individuslui. S-a constatat ca persoanele depresive sunt predispuse la intampinarea unor probleme serioase de concentrare, memorie si organizare.

Daca va numarati printre acestea, cel mai bine ar fi sa incepeti sa vorbiti cu cineva deapre asta. In caz contrar, riscati un val de reprosuri si critici din partea angajatorului si poate chiar pierderea jobului dvs.

Aveti insa grija sa discutati numai cu persoane in care aveti incredere - pe ceilalti s-ar putea pur si simplu sa nu ii intereseze, fapt ce va contribui la agravarea situatiei.

Nu ii spuneti angajatorului despre asta numai daca va simtiti confortabil sa o faceti. Dumneavoastra stiti cel mai bine ce fel de persoana este si daca v-ar putea ajuta sau nu. De cele mai multe ori vi se va spune daca depresia v-a afectat in vreun fel productivitatea la locul de munca. In plus, s-ar putea sa vi se ofere o reducere temporara de program si poate chiar cateva zile libere, insa nu e o regula.

Totusi, aveti sanse mai mari de a obtine sustinerea din partea sefului daca aveti un plan. Aratati-i ca intr-adevar va confruntati cu o problema serioasa si ca faceti ceva pentru a depasi momentul. Cel mai bine ar fi sa vorbiti cu un medic specialist, sa determinati cauza depresiei, sa urmati un tratament atat din punct de vedere psihic cat si chimic (cu medicamente) si abia dupa aceea sa ii povestiti sefului despre toate astea.

Orice ati face, nu ignorati depresia la locul de munca! Daca nu sunteti multumiti cu jobul pe care il aveti sau va simtiti coplesit de stres, cel mai bine ar fi sa renuntati la locul de munca si sa va cautati altceva, mai potrivit pentru dumneavoastra.