Inainte de a ajunge la locul de munca

Organizează-ţi ziua de muncă 

Este important ca de dimineaţă, înainte de a ieşi din casă, să ai un pachet aranjat cu tot ceea ce trebuie să iei la birou. În acest mod, vei avea totul la îndemână, vei fi relaxat şi vei evita nevozitatea care ar fi cauzat stresul.

Trezeşte-te mai devreme 

Este recomandat să te trezeşti cu 10 minute mai devreme decât de obicei pentru a putea desfăşura activităţile matinale fără grabă.

Nu îţi distrage atenţia 

Când te pregăteşti să pleci la locul de muncă, dă-ţi telefonul pe silenţios şi închide televizorul. Ambele activităţi îţi vor distrage atenţia şi vei întârzia, de aceea trebuie să le eviţi.

La munca

Fă-ţi un program

Este important să respecţi un program. Încearcă, de asemenea, să îţi faci o listă zilnică cu sarcini de îndeplinit. Ai grijă să nu fie prea lungă deoarece te poate demoraliza şi îţi va impune o stare de agitaţie. Totodată, nu încerca să faci mai multe activităţi în acelaşi timp. Ocupă-te iniţial de sarcinile care au prioritate. Dacă lucrezi în funcţie de o listă de activităţi, realizează ceea ce este mai important şi continuă cu următoarea activitate de pe listă. Realizând acţiunile în acest mod, vei fi mai mulţumit de reuşitele tale.

Rezervă-ţi 30 de minute pe zi pentru situaţii neprevăzute

Dacă va trebui să rezolvi o sarcină urgentă şi neprevăzută, vei avea la dispoziţie 30 de minute pentru a o rezolva. Astfel vei fi mai liniştit şi vei putea controla situaţia mult mai uşor şi mai eficient.

Organizează-ţi biroul de la locul de muncă 

Dacă ai un birou dezordonat, vei fi dezorientat şi stresat. Este necesar să-ţi organizezi masa de lucru, să găseşti ceea ce ai nevoie şi când ai nevoie.

Ia-ţi timp de gândire

De foarte multe ori, din dorinţa de a termina sarcina mai repede, nu gândeşti clar situaţia şi nu reflecţionezi suficient asupra activităţiilor pe care le realizezi. Această situaţie poate conduce la apariţia unor erori, dimunuând eficienţa şi productivitatea.

Odihneşte-te

Dacă munceşti foarte mult, oră după oră, fără să te opreşti, nu decât capacitatea ta de concentrare şi abilităţilele tale se vor diminua, ci şi sănătatea ta. Foarte multe firme, de exemplu, deţin scaune inadecvate pentru activităţile angajaţilor astfel încât aceştia săvârşesc sarcinile în poziţii incomode multe ore.

Pentru a reduce oboseala mintală şi impactul unei posture greşite, este important să ne odihnim câte 5 minute la fiecare oră. Aşadar, ridică-te, plimbă-te, mergi. De asemenea, nu este recomandat să mănanci la birou. Fă-ţi timp să mănanci la bucătărie. Toate acestea te vor ajuta să îţi maximizezi productivitatea şi să minimizezi stresul.

Evita nervozitatea în apropierea termenelor limită 

Pentru a evita agitaţia care se formează odată cu apropierea deadline-urilor, se recomandă începerea proiectelor din timp şi depunerea unui efort constant, în fiecare zi, astfel încât în momentul în care se apropie termenul limită, tu doar să verifici. Acest lucru te va ajuta să ai mai multă încredere în tine şi să eviţi stresul.

Acasa

Deconectează-te de muncă 

Nu te gândi că dacă îţi vei lua munca acasă vei fi mai productiv. Mai ales că, în general, se dovedeşte ca situaţia să fie tocmai contrară. În multe cazuri, oamenii se simt obosiţi şi stresaţi. Este necesar să îţi investeşti timpul şi în familie, prieteni, vacanţe etc. Făcând aceste lucruri, mintea ta se va relaxa, iar când te vei întoarce la muncă vei fi odihnit şi vei putea gândi cu claritate.