Tot mai multe intreprinderi permit angajatilor sa lucreze de la domiciliu, chiar daca nu full time ci doar pentru cateva zile pe saptamana. In timp ce aceasta metoda poate creste eficienta unui angajat, eliminarea timpului pierdut in trafic si distragerile de la birou, de exemplu, pot salva, de asemenea, compania de resurse valoroase.

Daca te gandesti sa lucrezi de la domiciliu, trebuie sa ai un plan strategic de abordare a angajatorului. Decide-te cu privire la ce tip de program ai dori sa ai, program care sa functioneze atat pentru tine cat si pentru companie.
Fii pregatit sa fi flexibil atunci cand negociezi o astfel de posibilitate de a lucra de acasa. Cu cat mai multa flexibilitate sugerezi angajatorului, cu atat ai mai multe sanse sa obtii un raspuns pozitiv.

Iata cateva sfaturi care iti vor fi de folos:

  • Intelege politicile Departamentului de Resurse Umane ale companiei in care lucrezi si asigura-te ca le indeplinesti intru totul inainte de a solicita sefului tau sa lucrezi de la domiciliu.
  • Stabileste impreuna cu managerul un plan are demonstreaza modul in care ai de gand sa-ti indeplinesti responsabilitatile si in acelasi timp sa colaborezi cu echipa si compania. Concentreaza-te pe obiective masurabile care sa indice ca te vei descurca si fa-l pe manager sa se simta confortabil cu ideea de a lucra de acasa.
  • Nu te concentra doar pe nevoile tale sau nu privi situatia doar dintr-o perspectiva personala. Daca vrei sa lucrezi de acasa, trebuie, de asemenea, sa privesti si la perspectiva companiei. Cand te intalnesti cu managerul tau, subliniaza modul in care aceasta va fi un castig pentru amebele parti: pentru tine si pentru companie.
  • Gandeste-te la ce inseamna cu adevarat sa lucrezi de la distanta inainte de a-l aborda pe seful tau. Asigura-te ca ai un spatiu de lucru eficient si tehnologie corespunzatoare, precum si materiale pentru a lucra eficient de la domiciliu.
  • Angajeaza-te la o perioada de proba si verificari regulate si fii dispus sa faci ajustari, daca va fi necesar, pentru ca lucrul de acasa sa functioneze atat pentru tine, cat si pentru echipa si angajatorul tau. 
  • Gandeste-te la modul in care ai de gand sa fii prezent la birou, sa raspunzi la telefoane si e-mailuri.
  • Fii flexibil. Sarcinile pe care le ai de indeplinit, pot fi diferite in luna ianuarie fata de luna iulie. Daca vara este un sezon ocupat pentru companie, trebuie sa fii dispus sa mergi mai mult la birou in timpul acestor luni. Daca te astepti ca seful tau sa fie flexibil cu tine, trebuie sa raspunzi reciproc nevoilor lui.
  • Tine cont si de faptul ca seful tau nu poate fi in masura sa iti dea permisiune de a lucra de acasa, intrucat nu este doar decizia lui. Cel mai probabil va trebui sa verifice si sa analizeze aceasta situatie cu superiorul sau si/sau departamentul de resurse umane al companiei.
  • Stabileste-ti un plan si prezinta-i sefului tau modul in care lucrand in mod eficient de la domiciliu poate fi chiar un avantaj. Eventual pune totul in scris, intr-o cerere, inainte de intalnire, dupa care i-o poti inmana personal cu prima ocazie. In acest fel, seful tau nu va fi surprins de propunerea ta iar tu veii fi pregatit sa motivezi de ce nu este nevoie sa petreci toate orele de lucru la birou.