Foarte multe persoane se întreabă de ce preferă unele organizațiile să susțină interviuri telefonice, motivele pentru care săvârșesc acest lucru sunt:

  • pentru a reduce numărul de candidați cu care să se întâlnească ulterior;
  • pentru a verifica dacă candidatul își dorește cu adevărat locul de muncă oferit;
  • dacă acesta locuiește într-un alt oraș sau într-o altă țară.

În timp ce la un interviu obișnuit, în care angajatul și angajatorul se întâlnesc față în față, aspecte precum limbajul trupului, aspectul fizic, hainele, modul de salutare și adresare sau punctualitatea pot fi decisive, la un interviu telefonic calitatea răspunsurilor tale contează: tonul vocii tale, rapiditatea cu care oferi răspunsuri etc.

De aceea, acest tip de interviu se realizează diferit în comparatie cu modul tipic de întâlnire, față în față.

Îți voi prezenta 10 sugestii pentru a trece cu brio un astfel de interviu

1. Să ai la îndemână tot ceea ce este necesar

Să ai lângă tine CV-ul, o hârtie și un pix pentru a lua notițe sau pentru a scrie informația relevantă din timpul interviului: caracteristici ale postului, numele persoanelor, e-mail, date ale firmei. Toate acestea sunt detalii care te pot ajuta la următoarea etapă a interviului.

2. Pregătește posibile întrebări și răspunsurile acestora

Fă-ți o listă cu cele mai frecvente întrebări care se discută la interviurile de muncă și răspunsurile la fiecare în parte. Nu trebuie să le reciți, ci să le citești în cazul în care nu mai știi ce să mai zici sau dacă ai uitat.

3. Citește cât mai multe articole despre postul liber și despre întreprindere

Intervievatorul sigur te va întreba de ce te interesează acel job și de ce dorești să lucrezi la firma respectivă. De aceea, este recomandat să ai la îndemână toată informația necesară despre organizație pentru a oferi un răspuns bine pregătit și pentru a lăsa o impresie excelentă.

4. Realizează interviul telefonic într-un loc liniștit

Nu există nimic mai neprofesionist decăt să susții un interviu telefonic cu zgomote pe fundal. Dacă ora nu a fost stabilită, iar ei te-au sunat neanunțați, roagă-i să te caute la o altă oră.

5. Foloseste un limbaj adecvat

Nu vorbi informal, chiar daca intervievatorul te-a rugat acest lucru. Nu îl cunoști și este recomandat să îi vorbești folosind formula de politețe ‘dumneavoastră’.

6. Atitudine pozitivă

Chiar dacă poate suna tipic, este necesar să te calmezi și să te binedispui. Uită-te la scene amuzante pe youtube, citește articole și cărți care te binedispun, ascultă melodiile tale preferate, uită-te la un film etc.

7. Fii direct

Oferă răspunsuri directe și clare, relaționate cu întrebările formulate. Îndoiala, răspunsul oferit târziu sau bâlbâitul sunt factori care te vor face să pierzi puncte față de ceilalți candidați.

8. Răspunde cu încredere

Modul în care răspunzi la telefon și la întrebările adresate are un impact, în bine sau în rău, asupra persoanei care te-a sunat. Fii hotărât, politicos, direct și detaliază fiecare răspuns.

9. Poartă un dialog cu interlocutorul tău

Nu te limita decât la a da răspunsuri, încearcă să dezvolți un dialog care să genereze interes din partea intervievatorului.

10. Încheierea interviului de muncă

La finalizarea interviului întreabă care sunt următorii pași ai procesului de selectare și când să te aștepți la un nou apel telephonic din partea lor.

Nu uita să mulțumești persoanei care te-a sunat pentru timpul acordat și exprimă-ți interesul pentru postul liber. Într-un final, vei știi ce trebuie să faci după încheierea apelului.

Cu aceste 10 sugestii vei știi cum să te comporți in astfel de situații și să lași o impresie bună.