Lumea actuală este într-un continuu progres, în ceea ce privește tehnologia, și datorită ei putem să luăm munca cu noi, oriunde în lume.

Totuși, această facilitate de a lua, într-un laptop sau într-un telefon mobil, sarcinile de la lucru în toate părțile lumii și de a putea sta conectați la toate orele, ne poate face să depășim limitele impuse și să cădem într-o dependență de muncă.

Persoanele care sufera de acesta boală doresc controlul și sunt obsedați pentru a-l atinge, dar , cel mai mult, se tem de posibilitatea de a nu fi “suficienți”. Legându-și existența de munca, lucrează și lucrează pentru a fi cunoscuți și iubiți de populație.

Cu toate acestea, intervine următoarea problemă: “Cum știm că ne convertim în workaholism”?

SEMNE CLARE ALE DEPENDENTULUI DE MUNCĂ

Mulți specialiști care tratează de ani această boală, demonstrează că există semne clare care indică dacă o persoană suferă de dependența de muncă. În continuare, voi detalia acele semne:

  • Întotdeauna au scuze pentru a rămâne la birou. Se fac responsabili de sarcini care nu le corespund. Pe lângă multe ore petrecute la muncă, își iau sarcini și acasă.
  • Nu pot trăi fără laptop și mobil. În afara orelor de muncă, își mențin activitatea de a răspunde la e-mail-uri, necontând dacă sunt cu familiile aproape sau cu prietenii la o petrecere. Privirea lor mereu este în aparat. Aceleași lucruri se petrece și când pleacă în vacanță.
  • Nu le place să aibă vacanță deoarce consideră că este o pierdere de timp. În cazul în care acceptă să plece în vacanță, vor alege un loc apropiat pentru a se întoarce în cazul în care ar putea apărea o urgență.
  • Pretind că toți din jurul lor muncesc în același ritm cu ei și aceleași ore.
  • Cred cu tărie că nimeni nu pot lucra mai bine decât ei.
  • Conversațiile lor sunt despre muncă.
  • Le este dificil să doarmă deoarce se gândesc la lucru.
  • Țin la aprecierile oferite de superiori, muncesc mult pentru a le dobândi. De asemenea, își neglijează viața personală (familia, prietenii etc).
  • Sarcinile pe care le au de îndeplinit sunt cele mai de preț lucruri din viață.

Solutii

Acest tip de boală este cea mai acceptată, din punct de vedere social. Nu trebuie neglijată deoarece este progresivă, precum alcoolismul sau abuzul de droguri.

Precum spusele experților, obsesivitatea pentru muncă, conform și altor dependențe, se poate depăși doar dacă exista voință, sprijin exterior și mult efort. Așadar, este necesar:

  • Să cunoști manifestările fizice ale excesului de muncă, inclusiv stresul relaționat cu probleme precum durerile de cap, ulcer peptic sau cu obișnuințele nocive care le acompaniază, precum excesul de băutură, de mâncare sau lipsa exerciților fizice.
  • Este important să fie inițiat un plan pentru a stabili limitele și a se vorbi cu famila, șefilor, colegilor de muncă și colaboratorilor pentru a-i oferi sprijin.
  • Fii disciplinat cu timpul pe care îl petreci în afara locului de muncă. Nu reprograma sau anula vacanțele, cinele cu familia, plimbările cu bicicleta sau alte interese personale.
  • Învață să spui NU colegilor de la birou pentru a nu te suprasolicita. Respectă-ți dreptul de a te odihni și de a-ți petrece timpul cu familia fără a te simți vinovat.
  • Este necesar să lucrezi în acțiuni care îți măresc stima de sine și să te duci la un program de recreere care să înlocuiască câteva ore pe care le ofereai muncii (cursuri de dans, clase de yoga, plimbări în parc etc).

Dacă, totuși, prin toate aceste măsuri, nu reușești să îți controlezi dependența, este necesar să apelezi la un psiholog care să te coordoneze către alte activități specializate. Nu renunța!