cariera in vanzari în sine, poate fi foarte satisfăcătoare. Poţi întreba orice proprietar de afaceri, şi îţi va spune că oamenii buni în vânzări, sunt adesea greu de găsit. Pentru a atrage o persoană cu abilitatea de a genera vânzări din nimic, presupune plata unui salariu mare, cu o mulţime de prime şi bonusuri precum vacanţe, maşină, telefon şi laptop.

Când vine vorba de joburi în vânzări, angajarea este dificilă, pentru că atunci când cineva are reputaţia de a fi bun în acest domeniu, aceştia tind să fie extrem de apreciaţi. Ca atare, ei sunt de obicei bine răsplătiţi şi foarte căutaţi.

Cu toate acestea, o companie poate recruta încă oameni pricepuţi de vânzări, iar cu o înţelegere a tipului de competenţe şi cunoştinţe, aceştia pot atrage candidaţii potriviţi.

Abilităţi de vânzări şi experienţă

În entry-level, companiile pot căuta persoane care au anumite competenţe-cheie necesare în vânzări. De exemplu, o abordare prietenoasă şi concentrarea pe oameni, pot fi necesare în vânzări. Agenţii de vânzări competenţi sunt de obicei buni la construirea rapidă a rapoartelor şi de multe ori, un angajat care învaţă rapid, poate înţelege că gama de produse şi servicii vândute este importantă. Poziţii comune pentru joburi entry level în vânzări, ar putea include joburi de asistent de vânzări sau joburi de asistent de dezvoltare a afacerilor.

Întrebări ce pot fi puse la un interviu de vânzări şi posibile răspunsuri pe care le puteţi da

Care sunt cele mai importante abilităţi ale unui agent de vânzări?

Posibile răspunsuri:

a. Capacitatea de rezolvare a problemelor

Oamenii sunt mai interesaţi de propunerea de soluţii decât de achiziţionarea de produse sau servicii. Determină nevoile unui potenţial client şi prezintă-i soluţii. Fiecare profesie cerşeşte soluţii, dar nici una mai mult decât agenţii de vânzări.

b. Capacitatea de a depăşi teama de respingere

c. Tenacitatea

d. Capacitatea de a accepta responsabilitatea pentru fiecare rezultat.

e. Integritatea

Ce te motivează pentru a obţine noi vânzări?

Posibile răspunsuri:

a. „Sunt motivat de provocări. Îmi place să îmi petrec timpul prezentând produse şi ajutând clientul să înţeleagă beneficiile pe care le poate obţine de pe urma acestora.“

b. „Sunt motivat de dorinţa de a-mi bate ultimul record. Scopul meu este întotdeauna de a face oferte mai bune decât concurenţa şi implicit, de a câstiga mai mulţi clienţi.“

c. „Ceea ce mă motivează cel mai mult sunt banii. Îmi place să vând, să caut clienţi noi şi să cresc procentual câştigul salarial în departamentul meu.“

Spune-ne de ce eşti cea mai potrivită persoană pentru acest loc de munca in vânzări?

„Setul meu de calificări şi experienţă sunt o potrivire perfectă pentru cerinţele acestui post. În special, abilităţile mele de vânzări şi experienţă managerială, mă fac un candidat ideal pentru această poziţie. De exemplu, în ultimul meu loc de muncă, am condus o echipă de vânzări formată din cinci angajaţi, unde am avut de asemenea, recorduri în vânzări, iar acest lucru cred că vorbeşte de la sine.“

Care crezi că ar fi cele mai mari provocări în acest post?

Posibile răspunsuri:

a. „Să motivez continuu echipa, să o pot coordona astfel încât rezultatele să fie mereu înălţătoare.“

b. „Să vând produsele unui client care nu le doreşte, dar are nevoie de ele“

c. „Menţinerea unui bun echilibru între clienţii vechi şi obţinerea noilor clienţi.“

d. „Cea mai mare provocare în acest post, ar fi să am o înţelegere în profunzime a produsului fără a-l utiliza. Dar, este cel mai important şi primul lucru pe care trebuie aş vrea să îl fac pentru a reuşi în acest post.“

Cum te vei descurca cu obiecţiile clienţilor?

„Este inevitabil să nu întâlneşti clienţi supăraţi care resping apelurile sau ofertele tale, ori au obiecţii referitoare la produsele pe care le vinzi.

În astfel de situaţii, aplic următorii paşi:

- ascult obiecţia

- explorez raţionamentul. Uneori, primele obiecţii nu sunt reale. De exemplu, multe persoane nu doresc să recunoască faptul că nu au suficienţi bani pentru a cumpăra produsul pe care îl vând, iar aceştia vor ridica o serie de alte obiecţii în schimb. Înainte de a răspunde la obiecţie, pun câteva întrebări clientului.

- răspund obiecţiei

- redirecţionez conversaţia“

Cum reacţionezi când eşti refuzat?

„Sunt cu siguranţă suficient de realist pentru a aprecia că lucrurile nu merg întotdeauna cum doresc sau cum mă aştept să meargă şi că dezamăgirea ocazională este un lucru obişnuit în viaţă. Însă ceea ce este cel mai important, este modul în care fac faţă în astfel de circumstanţe. Mă străduiesc să învăţ cât de mult pot din potenţialele greşeli, fiindcă acestea sunt într-adevăr oportunităţi excelente de învăţare şi pot fi o binecuvântare mascată în acest sens. Este întotdeauna important să mă concentrez asupra viitorului, mai degrabă decât să trăiesc în trecut. Dacă la început nu reuşesc, încerc din nou şi din nou!“

Atunci când treci printr-o perioadă mai slabă, cum rămâi motivat pentru a obţine noi vânzări?

„Totul porneşte de la mine şi echipa mea, aşa că un prim pas pe care l-aş face, ar fi să îmi motivez echipa, iar primul lucru care îmi vine acum în minte, ar fi să organizez un concurs de vânzări.

Următorul pas, este să rămânem focusati. Chiar dacă a fost o perioada mai slabă, trebuie să analizăm cauzele şi să îmbunătăţim metodele de vânzare.“

Spune-ne despre cea mai mare vânzare pe care ai făcut vreodată? Cum ai procedat?

Experienţă personală.

Ce te interesează în acest post în special?

„Unul din lucrurile care sunt în zona mea de interes, în acest loc de muncă, este oportunitatea de a lucra într-o echipă. Am vrut întotdeauna să lucreze cu oameni cu experienţă profesională. Îmi place să contribui la efortul echipei, să ofer ce-i mai bun din mine, pentru îndeplinirea obiectivelor noastre, ajungând astfel la rezultate de top.

Am încredere că pot realiza lucruri măreţe prin aplicarea unor principii solide de muncă în echipă aşa cum am făcut în locurile de muncă anterioare.“

Dorim să ne vinzi acest creion!

Exemplu de Abordare/Răspuns

Intervievatorul: "Aş dori să va întreb mai întâi câteva întrebări cu privire la obiceiurile de scris şi preferinţe?"

Intervievat: "Sigur."

Intervievatorul: "Cât de des utilizaţi creioane?"

Intervievat: "Nu prea des."

Intervievatorul: "De ce?"

Intervievat: "Creioanele sunt nasole, trebuie ascuţite mereu. Prefer pixurile."

Intervievatorul: " Am observat că utilizaţi unul azi. De ce?"

Intervievat: "S-a întâmplat să fie pe birou când aveam nevoie de ceva pentru scris."

Intervievatorul: "Înţeleg.
Multe întreprinderi furnizează angajaţilor lor cu creioane pentru diverse motive, dintre care, cel mai comun este faptul că acestea sunt mult mai puţin costisitoare decât pixurile. Din păcate, în încercarea lor de reducere a costurilor, întreprinderile neglijează să recunoască faptul că nu toate creioanele sunt la fel. Cele mai ieftine creioane se rup repede şi nu rezistă. Există totuşi mai multe soiuri de creioane ieftine de pe piaţă astăzi, inclusiv acesta, care are un design actualizat şi o mină foarte rezistentă. Rezultatul este un produs care poate rivaliza cu orice pix pe care îl aveţi. Fără urme de cerneală pe birou, sau cămaşă. Fără alte bătăi de cap.“