Expertii ne ofera urmatoarea lista de obiceiuri proaste, comune la locul de munca - si cum le putem evita:

Planificarea slaba

Iti petreci prima ora la locul de munca intrebandu-te ce ar trebui sa lucrezi in ziua respectiva? Exista atat de multi oameni, care atunci cand parasesc biroul, chiar nu au nici o idee despre ceea ce au de facut primul lucru in dimineata urmatoare. Este mult mai eficient sa iti planifici ce ai de facut ziua urmatoare, inainte de a pleca de la lucru.

Sa iti petreci ziua doar raspunzand la email-uri

Sa raspunzi la fiecare e-mail imediat dupa ce il primesti, este probabil receptiv, dar nu este productiv. Probabil te simti ca si cum ai fi un erou pentru ca raspunzi tutoror clientilor rapid, insa asta nu are nimic de a face cu atingerea obiectivelor tale.

Sa abuzezi de privilegiile lucratului de acasa

Da, economisesti timp atunci cand lucrezi de acasa prin faptul ca nu faci naveta. Dar foarte multi oameni sunt usor de distras de diferite lucruri din casa: rufe, copiii lor sau alte obiecte. Oamenilor le place sa spuna "voi realiza mult mai multe lucrand de la domiciliu”. Si unii chiar fac, insa nu toata lumea. Daca lucrezi de acasa, asigura-te ca ai o zi de lucru full si ca esti accesibil colegilor tai in timpul zilei de lucru.

Punerea vietii personale inaintea jobului

Toata lumea are urgente din cand in cand. Dar este de-a dreptul enervant sa trebuiasca sa tii locul unui coleg care intarzie in fiecare dimineata sau care pierde o dupa-amiaza intreaga pentru ca si-a programat o programare la dentist la ora 13.

Sa nu ai grija de igiena si sanatatea ta

Un aspect neglijent va provoca o prima impresie proasta. De asemenea, in cazul in care igiena este rae, sanatatea este probabil la fel. Un avantaj suplimentar il poti avea daca alegi sa mananca sanatos si sa faci exercitii. Vei avea astfel mai multa energie.

Folosirea unui umor neadecvat

Colegii tai ar putea sa nu-ti aprecieze simtul umorului. Evita glumele rasiale si fii atent la subiectele sensibile, cum ar fi politica si/sau religia.

Sa nu iti pese de munca ta

Oameni apreciaza colegii care sunt entuziasmati de ceea ce fac. Arata-le acestora ca esti mandru de locul de munca, lasand o impresie buna, comunicand clar si dandu-ti silinta sa faci o treaba de calitate la locul de munca.

Sa minti

Conform unui sondaj, 1 din 5 angajati mint la locul de munca, cel putin odata pe saptamana. Majoritatea managerilor nu sunt indulgenti cand in cadrul companiei apare minciuna, desi unii spun ca o parte din vina este chiar a companiei in sine. Oricat de mult ai fi tentat sa o faci si tu, aminteste-ti ca ascunderea sau evitarea informatiilor te pot costa locul de munca.
Alege sa spui intotdeauna adevarul, indiferent cat de dureros sau “neavantajos” ar fi acesta pentru tine. Vei vedea ca vei fi apreciat daca alegi sa spui adevarul, indiferent de consecintele sale. Intrucat este o calitate foarte cautata si apreciata la angajare, onestitatea va avea un loc de onoare si dupa ce ai fost angajat.