Beneficiile unui post de CEO

În calitate de CEO, persoana în cauză se va confrunta cu provocări, dar va avea şi o mulţime de avantaje. Satisfacerea personală de ajunge într-o astfel de poziţie de vârf şi ambiţia de-a lungul vieţii, este plină de satisfacţii. Cuplat cu faptul că un astfel de job duce la pachete semnificative de remunerare, cu salariu excelent, bonusuri şi alte beneficii, jobul de CEO este unul la care se merită să ajungi.

În plus, mulţi directori generali din zilele noastre, au oportunitatea unică de a schimba lumea din jurul lor în mai bine. Acest lucru nu poate fi întotdeauna posibil prin produsele şi serviciile companiei, însă influenţa asupra comunităţilor pot fi folosită pentru a face o mare diferenţă.

Competenţe şi puncte forte necesare pentru a fi un CEO

Diversitatea jobului de CEO, înseamnă că există o gamă largă de competenţe adecvate acestuia.

Leadership, este, desigur, funcţia cheie a poziţiei de CEO. Jobul poate fi relativ simplu, dar în vremuri de provocare, un astfel de loc de munca poate deveni aproape insuportabil. Capacitatea de a fi în măsură să conduci sub presiune, poate însemna ore lungi de lucru şi multe weekend-uri pierdute, în timp ce te vei afla sub controlul acţionarilor, clienţilor şi, uneori chiar al presei.

Abilităţile raţionale de luare a deciziilor şi capacitatea de a comunica elocvent este vitală în astfel de perioade.

Viziunea, este, de asemenea, un aspect fundamental al unui CEO; identificarea situaţiilor în care societatea trebuie să ţină cont de presiunile externe ale unui mediu în schimbare este fundamentală. Un CEO bun va înţelege importanţa unei strategii bune.

Responsabilităţi ale unui CEO

Va gândiţi la o carieră de CEO? Mai jos sunt 30 de responsabilităţi de ar trebui să fie conştienţi, înainte de a începe:

  1.  Să identifice obiectivele organizaţiei pe termen lung, pe termen scurt şi mediu
  2.  Să convoace un consiliu de administraţie cu competenţe specializate în diferite  departamente
  3.  Să lucreze alături de consiliul de administraţie pentru a crea o strategie
  4.  Să identifice provocările cu care compania se confruntă
  5.  Să lucreze cu directorii pentru a stabili noi oportunităţi pe piaţă şi să conceapă modalităţi de care se poate profita
  6. Să aibe o înţelegere generală a mediului de operare şi modul în care condiţiile de schimbare poate afecta activitatea companiei
  7. Să seteze bugetele pentru departamentele relevante pentru anul comercial
  8. Să comunice în mod regulat cu actionarii şi preşedintele
  9. Să creeze relaţii cheie cu părţile interesate, cum ar fi partenerii de audit şi bancari
  10. Să înţeleagă facilităţile de finanţare
  11. Să păstreze linii clare de comunicare regulată cu angajaţii
  12. Să aloce timp pentru a gestiona recenziile
  13. Să monitorizeze implicarea personalului, cifra de afaceri şi cultura
  14. Să realizeze o analiză aprofundată a criteriilor de performanţă
  15. Să utilizeze tehnologia de revizuire în cadrul companiei
  16. Să lucreze alături de echipele tehnologice pentru a introduce noi tehnologii
  17. Să analizeze conduita tuturor
  18. Să realizeze o examinare globală a organizaţiei pentru a identifica unităţi de afaceri cheie şi excese
  19. Să rezume toate concluziile oricărei reexaminări şi să raporteze consiliului
  20. Să identifice propriul program de dezvoltare personală
  21. Să menţină echilibrului muncă/viaţă
  22. Să recruteze un antrenor sau mentor pentru a-l ajuta la asistenţă în provocările zilnice ale postului
  23. Să gestioneze comunicaţiile externe
  24. Să se adreseze părţilor interesate din comunitate atunci când este necesar
  25. Să caute oportunităţi de a lucra în marketing pentru a identifica noi clienţi
  26. Să-şi utilizeze profilul personal, în scopul de a ajuta brandul şi oportunităţile de marketing să crească
  27. Să ştie toate aspectele-cheie, care se poate confruntă compania
  28. Să se asigure că relaţiile fiscale ale companiei sunt actualizate
  29. Să fie conştient de orice problemă juridică iminentă cu care organizaţia se poate confrunta.