Gestionarea oamenilor nu este un lucru deloc usor. Este deosebit de greu, daca nu ai mai facut-o inainte. Si e mult mai greu daca esti manager IT pentru prima data.
Managerii IT au o multime de lucruri de invatat atunci cand vine vorba de conducerea oamenilor.
In general, managerii IT isi impun standarde inalte, sunt creativi, decisivi si stiu cum sa obtina rezultate bune.
Toata lumea are dificultati in supravegherea altora pentru prima data. Si din moment ce cele mai multe companii nu antreneaza angajatii sa fie lideri, aceasta este o abilitate pe care o invatam la locul de munca. Cu toate acestea, oamenii de IT au probleme speciale in gestionarea oamenilor.
Managerii IT recent promovati au dificultati in urmatoarele trei domenii:

  • Construirea unei directii, consens si echipe
  • Sa fie un evanghelist vizionar
  • Management

Acestia au cu adevarat probleme atunci cand vine vorba de construirea directiilor. Managerii IT sunt adesea promovati, deoarece sunt analitici si independenti, insa tind sa nu se descurce atunci cand lucreaza indeaproape cu oamenii.Numerele o dovedesc; managerii IT tind sa aiba cele mai mici rating-uri in categoria „sensibilitate la subordonati”. Ei nu stiu cum sa construiasca relatii pe termen lung, desi in cele din urma, relatiile sunt cele care produc rezultate. Managerii IT, de asemenea, se descurca greu atunci cand trebuie sa informeze angajatii pentru ca nu pot construi relatii cu usurinta. Rezultatul este de multe ori confuzie, anxietate si tensiune. Managerii IT sar de la viziune la executare fara a avea nevoie de sprijinul oamenilor cu care lucreaza. Pentru ca sunt inteligenti si independeni, ei tind sa se bazeze mai mult pe propria judecata, chiar si atunci cand ar trebui sa solicite si parerile celorlalti. Multi manageri IT, de asemenea, tind sa fie reticenti in a implica pe subordonatii sai in procesul de luare a deciziilor. Ei au o tendinta de a fi rigizi si inflexibili. Problema managerilor IT este faptul ca acesti manageri au tendinta de a fi introvertiti si se simt inconfortabil bazandu-se pe altii. Aceasta conduce la probleme de gestionare a conflictelor. Managerii IT au tendinta de a fi evita conflictele, pentru ca ei prefera lucruri care sunt rationale si controlabile, in timp ce conflictul tinde sa fie emotional si scapat de sub control. Intr-un cuvant, managerii IT incepatori isi asuma ca toata lumea ar trebui sa fie la fel ca ei, independenti si auto-motivanti.

Schimba-ti metodele

Problemele sunt usor corectabile. Cei mai duri pasi sunt recunoasterea si acceptarea deficientelor.
Sfatul nostru? Defineste in primul rand, cu atentie, rolul tau. Apoi gestioneaza-ti timpul, astfel incat sa aloci timp pentru construirea relatiilor si imbunatatirea comunicarii cu toti cei din jurul tau. Programeaza intalniri cu subordonatii si asculta ideile lor. Initiaza rezolvarea problemelor in grup, in special cu privire la aspectele reale, mai degraba decat incercarea de a rezolva totul singur.
In loc sa eviti un conflict, gaseste-i radacinile sale si apoi indruma-i pe cei cu probleme de performanta. Tot ce trebuie este practica. Ai putea fi surprins in mod placut sa descoperi ca gestionarea oamenilor aduce propriile recompense speciale.

Daca esti manager IT sau iti doresti sa ajungi, tine cont de aceste sfaturi practice, si vei observa beneficiile acestora.