Din copilărie suntem nişte "mici întreprinzători": negociem şi încercăm să ne impunem punctul de vedere, pentru a obține dreptul la replică. Însă succesul în vânzări nu constă doar în puterea negocierii, ci şi în tehnici bine stabilite şi aplicate de promovare a produsului.

Un vânzător trebuie să inspire încredere, iar ca sa inspiri omului de lângă tine acea încredere de care el are deosebită nevoie, trebuie în primul rând să crezi în tine, în puterea ta şi în produsul pe care l-ai scos " pe galantar".

Limbajul non-verbal poate oferi potențialului client informații prețioase despre tine şi despre starea în care te aflii. Sunt gesturi care te pot avantaja, şi gesturi care te pot face să pici prost în fața mult doritului tău cumpărător. De asemenea, tonul şi rapiditatea cu care pronunți cuvintele sunt alți factori foarte importanți ce determină sau nu clientul să dea o şansă produsului pe care tu îl promovezi. Cea mai bună soluție, în aceste situații, este să te raportezi la clientul tău şi să îl imiți. Cu toții alergăm în viața de zi cu zi către oamenii care ni se aseamănă, şi îi respingem pe cei cu care nu avem şi nu vom avea vreo tangență vreodată. Vorbeşte-i clientului tău pe limba lui, şi totul va ieşi bine!

O altă regulă de aur în acest domeniu spune că un vânzător bun nu este un vânzător disperat. Sau dacă este disperat să-şi vândă produsul, o ascunde destul de bine şi nu îşi alungă clienții din cauza asta. Deşi când vine vorba de oameni şi persoanlități pare a fi o idee superficială, în vânzări aspectul contează. Atât aspectul fizic, cât şi cel al produsului promovat. Una e să mergi în fața clientului cu un tricou descusut şi cu nişte blugi tăiați şi o şapcă, şi alta e să porți o cămaşă bine călcată şi apretată, pantofi şi cravată. Imaginea inspiră încredere, siguranță şi calitate.

Și cea mai importantă regulă dintre toate, poate cheia pe care o dețin toți întreprinzătorii cu experiență în vânzări, este convingerea clientului că el are nevoie de produsul tău. Fie că este vorba de un pix, un caiet, o lanternă, un obiect de mobilier sau un produs de înfrumusețare, trebuie să-I induci omului de lângă tine ideea că produsul pe care î-l prezinți în acel moment îi va face o viață mai bună, îl va ajuta și îi va fi benefic, pe termen lung sau scurt. Doar așa, omul va fi cu adevărat convins și va achiziționa produsul tău!

INDICAȚII SCURTE ȘI EXTREM DE FOLOSITOARE DACA AI UN LOC DE MUNCA ÎN VÂNZĂRI:

  • Fii punctual !
  • Vorbește-i clientului cu calm și răbdare !
  • Crezi în tine și în produsul tău !
  • Prezintă-te adecvat !
  • Fii scurt și la obiect cînd vine vorba de exprimări, pentru a nu plictisi clientul !
  • Fii convingător !
  • Încearcă să nu pari extrem de entuziasmat și să nu dai impresia că vanzarea respectivului produs este cel mai mare scop al tău ( riști să pari disperat).
  • NU lăsa eșecul să te doboare ! Prin încercări succesive vei reuși să dobândești succesul !