De ce anume trebuie să ții cont în momentul în care dorești să adresezi câteva întrebări în timpul interviului

  • Firma – Ce reputație are? Care este politica acesteia? Care este relația acesteia cu publicul?
  • Locul de muncă – De ce au nevoie de încă o persoană pentru acel post? Te pliezi cu ceea ce ei își doresc?
  • Așteptări – Unde te vezi peste 2, 5 sau 10 ani? Satisface firma și postul disponibil așteptările tale?

La fel cum ei îți vor pune întrebări pentru a afla dacă ești candidatul perfect pentru acel post și tu, de asemenea, trebuie să le adresezi câteva întrebări pentru a afla mai multe despre întreprindere și despre postul disponibil. Îți voi pune la dispoziție 8 întrebări care te vor ajuta la momentul potrivit

1. De câți ani funcționează firma?

Cam 90% dintre organizații își închid activitatea după 5 ani. Cu cât anii de activitate sunt mai mari cu atât șansele ca acea întreprindere să supraviețuiască în timpul crizei este mai mare, iar numărul de șomeri este mic sau neexistent.

2. Care este situația financiară actuală a firmei?

Următorul lucru pe care trebuie să îl faci este să verifici dacă întreprinderea este viabilă din punct de vedere financiar. Dacă firma are o vechime pe piață, trebuie să fii sigur dacă își poate continua activitatea.

Am văzut cum în ultimii ani, din cauza crizei financiare, multe firme și-au încheiat activitatea datorită deficitului financiar. Dacă organizația oferă beneficii consistente, acesta este un alt semn bun că ar trebui să lucrezi acolo.

3. Care este numărul de angajați?

Dimensiunea firmei este alt factor important. Cu cât numărul de angajați este mai mare cu atât producția este mai mare și situația financiară bună.

4. Ce avantaje aveți față de concurență?

Alt factor cheie este să identifici modul în care întreprinderea relaționează cu concurența. Dorești să afli prin ce se diferențiază de concurență pentru a-ți da seama dacă poate supraviețui în perioada crizei și dacă satisface așteptările consumatorilor.

De exemplu, sectorul textil este cel mai competitiv sector din lume. Firme precum Inditex (cea mai mare din lume) sunt foarte sigure, în timp ce firmele micuțe își pot opri activitatea în cazul unor deficite bugetare.

5. De ce cautați candidați pentru a ocupa aceste locuri disponibile?

Cu această întrebare încerci să afli care sunt motivele pentru care organizația încă nu a ocupat acest post. Poate își doresc să se extindă și angajează personal nou sau, din contra, persoana care ocupa acel post a plecat deoarece sitația laborală nu era tocmai satisfăcătoare.

Bineînțeles, intervievatorul nu va spune nimic negativ, dar dacă motivul pe care ți-l oferă nu este suficient de clar sau răspunsul nu este coerent, trebuie să fii atent deoarece cauza poate fi un ambient neglijent sau situația laborală neatractivă din punctual de vedere al salariului și al carierei profesionale.

6. Cum este , din punctual dumneavoastră de vedere, candidatul perfect?

Cu această întrebare o să afli două lucruri – informații care nu sunt detaliate în cerințele postului și aptitudini necesare pentru a obține job-ul.

7. Sunt posibilități de avansare în cadrul firmei?

Cum am mai spus, când alegi un post trebuie să privești posibilitatea de a lucra pe termen lung de aceea trebuie să vezi dacă există posibilitatea de a evolua. Ce post vei ocupa peste 2, 5 sau 10 ani dacă îți vei continua activitatea în această firmă? Întreprinderile care oferă o bună carieră profesională îți oferă posibilitatea de a evolua și de a ocupa noi posturi.

Dacă nu există această posibilitate înseamnă că firma nu investește în candidații săi și, astfel, nu merită să le dedici talentul tău.

8. Ce anume îi menține pe angajații dumneavoastră activi și doritori de a-și continua activitatea aici și într-o alta organizație?

Aceasta este o întrebare foarte bună deoarece are dublu efect. Primul va fi efectul de surpriză deoarece nu mulți candidați întreabă acest lucru, iar el va trebui să găsească, într-un timp foarte scurt, o explicație excelentă și convingătoare. Până la urmă, reputația firmei nu trebuie afectată. Apoi, vei arata interes pentru firma respectivă și vei dovedi că ești un bun evaluator.

Bineînțeles, poți adresa câte întrebări dorești. De obicei, punând 4-5 întrebări demonstrezi că ești o persoană care știe ceea e își dorește și că ești capabil să evaluezi o situație, o problemă neprevăzută, o firmă etc.

Când răspunzi trebuie să te uiți la reacțiile intervievatorului, încearcă să citești pe chipul acestuia posibile incoerențe create de răspunsurile tale sau puncte slabe ale firmei.