Relatiile publice a fost intotdeauna un aspect de marketing foarte important in fiecare industrie din lume. Nu exista nici o persoana de afaceri de succes care sa nu aiba un departament de PR in compania lui. 

Daca esti un candidat in cautarea unui loc de munca in PR, acum este timpul tau: oportunitatile abunda in acest sector infloritor.
Motiv pentru care, exista, de asemenea si o mare concurenta. Nu esti singurul care lupta pentru job in PR! Daca vrei sa mergi pe aceasta cale, iti recomandam cateva sfaturi despre cum sa iti dezvolti cariera in relatii publice in peisajul de afaceri modern.

1. Invata sa utilizezi retelele sociale

Relatiile publice inseamna sa ai legaturile potrivite cu persoanele potrivite care pot impartasi mesajul produsului sau serviciul tau in cercurile lor sociale. Cel mai bun mod de a intra in contact cu aceste tipuri de persoane este prin social media.
Daca vei acorda putina atentie, vei vedea ca aceste persoane sunt foarte usor de depistat: vor avea o multime de adepti, prieteni, si de fani, in platformele pe care le folosesc.
Un alt bonus al invatarii utilizarii social media este acela ca ai posibilitatea sa iti extinzi cercul la nivel international, ceea ce este mult mai greu de realizat daca te bazezi pe surse mass-media traditionale.
Fiecare reprezentant al relatiilor publice trebuie sa aiba capacitatea de a determina care retele sociale sunt valoaroase pentru ei. Construirea unui profil pentru fiecare client, pe fiecare retea sociala posibila nu este o strategie buna. Trebuie sa iti directionezi eforturile doar in retelele sociale, care vor ajunge la publicul dorit de clientul tau.
In functie de activitatea si domeniul clientului, alege reteaua sociala care va aduce clienti.
Analizeaza publicul care atrage fiecare retea sociala si tipul de continut care circula in retea.
De exemplu, daca clientul detine un magazin de flori, atunci Pinterest este cu siguranta o retea sociala de luat in considerare.
Cu toate acestea, o companie de textile, cel mai probabil nu va gasi un public receptiv pe Pinterest. LinkedIn ar putea fi o alegere mai buna pentru acest tip de afacere. Depinde de tine cum ghidezi clientul - rezultatele ar trebui sa vorbeasca de la sine.

2. Unele tehnologii sunt bune pentru profesionistii in PR - iar altele nu

De exemplu, social media este un instrument care pare a fi creat pentru profesionistii de relatii publice. De asemenea, ai uneltele traditionale de care un reprezentant PR profita - de exemplu, telefon si adresa. Cu toate acestea, singura modalitate pentru ca firma ta PR sa depaseasca concurenta este utilizarea acestor instrumente intr-un mod incare nu au fost utilizate inainte.
Anumite platforme de social media nu sunt orientate sa aduca oamenii pe site-ul clientului tau- cu toate acestea, trebuie sa gasesti o modalitate pentru a face acest lucru. 

3. Nu renunta la tehnicile old-school

Cel mai mult continut trebuie sa vina din lumea offline. Cele mai de succes pagini pe Facebook au un continut de evenimente reale sustinute in cadrul comunitatii locale de afaceri promovate de afacerea in sine. Imaginea unor clienti multumiti care folosesc produsul care este vandut sunt apoi impinse in afara mass-media pentru a atrage un public mai mare.
In zilele noastre este la moda colaborare cu bloggeri de succes, care pot promova in acest sens, diferite produse sau servicii si desi este o tehnica mai noua, rezultatele ei sunt foarte apreciate.

PR este o industrie interesanta si competitiva. Cei care doresc sa inceapa o cariera in domeniu - si chiar si cei care doresc sa avanseze in cariera lor de PR, sa urce la nivelul urmator - ar face bine sa utilizeze aceste sfaturi in practica de zi cu zi.