35114

Sponsorship Awards Manager / Publishing Account Manager la Informa Business Information

Sponsorship Awards Manager / Publishing Account Manager at Informa Business Information

  • România, Suceava
  • România, Suceava
  • Romania, Suceava
  • Romania, Suceava
Deblocheaza date contact
Traduceri ale CV-ului
80%
  • Ultima actualizare: 18.06.2012
  • Numar referinta: 35114

Experienta

  • februarie 2012 - Prezent

    Sponsorship Awards Manager / Publishing Account Manager, Informa Business Information

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Vanzari: Vanzari

    1)	The Public Ledger Journal (www.public-ledger.com):
    • elaborarea de planuri de vânzări şi indentificarea de noi potenţiali clienţi
    • crearea propunerilor şi prezentărilor,
    •prospectarea pieţei,
    •negocierea şi încheierea contractelor
    •urmărirea şi realizarea contractelor 
    •menţinerea legăturii cu clienţii din portofoliu
    • întocmirea periodică a rapoartelor de activitate 
    •realizarea obiectivelor lunare şi anuale
    •redactarea şi prezentarea ofertelor de produse
    • menţinerea relaţilori strânse de colaborare cu colegii din account executive, account management şi departamentele de operaţiuni pentru a dezvolta pachete de publicitate inovatoare, care răspund nevoilor clienţilor,
    • îndeplinirea şi depăşirea cotelor de vânzare prin găsirea unor modalităţi creative de a aduce noi pachete şi produse pe piata, şi în acelaşi timp de a maximiza relaţiile cu clienţii existenţi.
    2)	Festivitatea de premiere Agrow (www.agrowawards.com):
    • folosirea telefonului, a corespondenţei electronice şi a vizitelor faţă-în-faţă, cu scopul de a atinge si a depaşi obiectivele alocate pentru sponsorizare,
    • cercetarea şi dezvoltarea listelor de potenţiali sponsori,
    • dezvoltarea si mentinerea relatiilor cu clientii existenti şi potenţiali,
    • păstrarea de înregistrări precise ale conversaţiilor cu toţi clienţii şi sponsorii,
    • actualizarea bazei de date Salesforce, după cum este necesar,
    •trimiterea facturilor către Sponosri, de îndată ce a fost atins un acord,
    • coordonarea diferitelor servicii pentru clienţi,
    • oferirea de asistenţă în pregătirea materialului de promovare a oportunităţilor de vânzări publicitare,
    • menţinerea cunoştinţelor din diferitele domenii si acumularea de noi cunostiinţe după cum este necesar,
    • delegarea de funcţii administrative asistenţilor acolo unde este posibil,
    •recrutarea de noi angajaţi, 
    •reprezentarea profesională a firmei Informa Business Information.
    

  • februarie 2002 - Prezent

    Translator / Corector / Scriitor / Tutor / Interpret, Freelance

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Institutii / Profesii liberale: Traduceri

    Am tradus, corectat şi scris diferite cărţi, documente şi articole pentru firme şi persoane fizice.

  • aprilie 2011 - ianuarie 2012

    Publishing Manager, Pageant Media

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Servicii: Transport / Logistica / Naval

    •manager peste 4 consultanţi, setarea obiectivelor trimestriale şi anuale,
    •călătorii lunare în America de Sud / MENA şi domiciliile offshore după necesităţi.
    • vânzări de pachete directorilor de nivel C pentru a dezvolta noi conturi şi a menţine conturile existente.
    • a lucra în permanenţă cu echipa organizatoare de evenimente pentru a pregăti festivitatea anuală de premiere LatAm - premii de performanţă.
    • a comunica cu industria pentru a înţelege mai bine trendurile,  a urma evoluţia pe piaţa regională si internaţională.
    • stabilirea şi atingerea obiectivelor atat cu pachetele publicitare cât si cu cele de sponsorizare.
    • aprobarea tuturor anunţurilor publicitare / copiilor editoriale pentru fiecare ediţie a revistei.
    • şedinţe săptămânale cu echipa editorială, şi cu echipele de producţie.
    

  • octombrie 2010 - martie 2011

    Sales Executive - Europa Centrală, Buyers Laboratory International

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Vanzari: Vanzari

    • a vinde în mod activ produsele Buyers Lab prin telefon şi faţă în faţă,
    • alte activităţi de New Business Development prin găsirea de noi potenţiali clienţi,
    • investigarea, căutarea şi crearea de noi liste de potenţiali clienţi, bazate pe căutari web şi date.
    • dezvoltarea şi gestionarea în mod eficient a bazei de date; identificarea posibilelor domenii noi de dezvoltare.
    • monitorizarea permanentă a presei de industrie.
    • păstrarea şi de creşterea conturilor existente prin intermediul account managementului strategic.
    • raportarea cu precizie a progresului cu ajutorul rapoartelor săptămânale de vânzări şi previziunile privind viitoarele venituri pentru ca directorul de vânzări să poată calcula bugetul în consecinţă.
    • menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor cu clienţii existenţi prin intermediul , şedinţelor,  convorbirilor telefonice si e-mailurilor.
    • efectuarea de calcule precise şi rapide de cost, şi prezentarea de oferte clienţilor.
    • negocierea termenilor contractelor de vânzări şi semnarea acestora.
    • reprezentarea organizaţiei la expoziţii, evenimente şi demonstratii, naţionale şi internaţionale.
    • negocierea de variaţii de preţ, de livrare şi specificaţiile contractelor individuale cu managerii companiei.
    • oferirea de consultanţă cu privire la evoluţia  produselor şi creerea de promoţii speciale.
    • implicarea în identificarea de noi pieţe şi oportunităţi de afaceri.
    • Revizuirea propriei performanţe de vânzări, cu scopul de a îndeplini sau depăşi obiectivele şi obiectivele setate.
    

  • mai 2009 - octombrie 2010

    Sales Executive - International, Reed Midem / Reed Exhibitions

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Vanzari: Vanzari

    REED MIDEM - vânzări B2B şi B2C - obiectiv lunar - 100 de contracte
    • alte activităţi de New Business Development prin găsirea de noi potenţiali clienţi
    • construirea şi menţinerea pe termen lung a relaţiilor cu clienţii existenţi şi noi.
    • realizarea obiectivelor prestabilite.
    • investigarea, căutarea şi crearea de noi liste de clienţi potenţiali bazate pe web şi date.
    • MAPIC - telefoane în limba italiană (peste target)
    • MIDEM - telefoane în limbile italiană, spaniolă, portugheză şi braziliană (peste target)
    • MIPCOM - telefoane în limbile italiană, spaniolă, portugheză, în Brazilia şi Marea Britanie (peste target)
    • MIPTV - telefoane în Italia, Marea Britanie si SUA (peste target)
    • MIPIM - telefoane în limba italiană (peste target)
    
    REED EXHIBITIONS - vânzări B2B - obiectiv lunar - 50 de metri pătraţi
    • 35% din timp folosit pentru întâlniri cu clienţii, 65% bazat în birou.
    • vânzarea în mod activ a spaţiilor de expoziţie şi a pachetelor de sponsorizare la telefon şi faţă în faţă.
    • realizarea obiectivelor predeterminate de profit pe evenimente prin intermediul vânzărilor de standuri şi pachete de sponsorizare.
    • căutarea de noi potenţiali clienţi din presă, mass-media rivală şi evenimente concurente din Marea Britanie şi europene.
    • dezvoltarea şi gestionarea în mod eficient a bazei de date şi identificarea posibilelor domenii noi de extindere.
    • monitorizarea în permanenţă a industriei prin presă.
    • gestionarea proiectelor individuale.
    • realizarea de recomandări şi soluţii diferite la problemele clientilor, participarea în mod regulat la evenimentele din industrie, pentru a reprezenta compania şi a găsi noi clienţi.
    • responsabilă pentru planificarea şi punerea în aplicare a vânzărilor de spaţiu expoziţional.
    • creşterea nivelului afacerilor existente prin intermediul account managementului strategic.
    • planificarea, dezvoltarea şi gestionarea planului expoziţiei.
    • lucrul pe un portofoliu mix de evenimente, aceleaşi companii cumpără pentru mai multe evenimente.
    • participarea la expozitii şi evenimente organizate de Reed, evenimente concurente (atât pe plan intern cât şi internaţional), menţinerea relaţiilor, extinderea bazei de date şi căutarea de noi clienţi.
    • raportarea cu precizie a progresului cu ajutorul rapoartelor săptămânale de vânzări şi previziunile privind veniturile pentru ca directorul de vânzări să poată calcula bugetul în consecinţă.
    • IJL - International Jewellery London - telefoane în Italia - Romano Braga by Fontana - 6.25 m2, Nomination - 34.50 m2, Cimo - 20m2.
    • Alte expoziţii cu care am lucrat sunt: IFEX - Flower Expo (Tokyo), Globaltronic (Singapore), Pollutec (Lyon), Intercharm (Milano şi Moscova), Macef (Milano), London Book Fair (Londra), EDMS (Paris), Alimentaria (Barcelona), Viscom, METALEX, 100% Design (Shanghai), Nautique (Paris), Salon International, National Manufacturing Week(Australia), Europlast, Nepcon (India), Hospitality, Storage Expo, etc.
    

  • mai 2007 - ianuarie 2009

    Sales Manager, Pavitts Produce

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Vanzari: Vanzari

    • managera unei echipe de trei reprezentanţi. 
    • dezvoltarea planurilor de afaceri şi a strategiilor de vânzări care să asigure atingerea obiectivelor de vânzări prestabilite pentru fiecare consultant.
    • pregătirea planurilor de acţiune pentru echipă în vederea căutării eficiente a potenţialilor clienţi.
    • realizarea reviziilor unu-la-unu pentru toţi reprezentanţii de vânzări cu obiectivul de a comunica mai eficient şi pentru a înţelege nevoile individuale de formare şi de dezvoltare, cu idealul de a îmbunătăţi activitatea şi performanţa Reprezentantului de vânzări.
    • furnizarea în timp util a preţurilor corecte şi competitive încercând în acelaşi timp a menţine marja de profit maxim.
    • crearea şi desfăşurarea prezentărilor,
    • dezvoltarea unei baze de date de clienţi potenţiali.
    • de asemenea, a ajuta şi a conduce echipa prin exemplu.
    

  • ianuarie 2006 - aprilie 2007

    Assistant Manager, Darex Auto

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Vanzari: Vanzari

    • analizarea volumului de vânzări, relaţiilor cu clienţii, profitabilitate si performanţă;
    • punerea în aplicare a strategiilor competitive; standarde de productivitate, precum şi responsabilă peste nevoile generale de gestionare a showroom-ului.
    • menţinerea bazei de date şi înregisrarea zilnică a mărfii noi, care intră în Showroom, transferurile, returnările sau a schimburilor de inventar.
    • înţelegerea concurenţei locale şi urmărirea tendinţelor de pe piaţa, cunoaşterea serviciilor firmelor concurente şi preţurile pentru a construi oportunităţi de vânzări la preţuri competitive.
    •primul punct de contact cu clienţii.
    

  • septembrie 2004 - decembrie 2005

    Coordonator Marketing si Comunicari, SC URB Rulmentul Suceava SA

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Marketing: Marketing

    • menţinerea contactului cu clienţii străini (prin e-mail, telefon, fax etc),
    • elaborarea de liste de preţuri pentru clienţii existenţi şi noi,
    • căutarea de potenţiali clienţi dispuşi să cumpere produsele URB,
    • traducerea de documents în / din engleză, franceză, spaniolă, italiană, română,
    • lansarea livrărilor cu sosirea unei noi comenzi,
    • a avea grijă de toate documentele necesare, până când marfa ajung la client.
    • participarea la şedinţele programate cu echipa de management,
    • participarea la şedinţe în lipsa Directorului de Marketing,
    • asistarea zilnică a Directorului de Marketing, în vederea organizării documentelor.
    

  • iulie 2001 - august 2004

    Asistentă personală la catedra de engleză, Univesitatea "Stefan cel Mare", Suceava

    • Suceava, România
    • Full time
    • Domeniu - Office jobs: Administrativ

    • sortarea apelurilor telefonice, hârtiilor, scrisorilor, cererilor şi solicitărilor,
    • organizarea şedinţelor;
    •redactarea corespondenţei în scris şi electronic;
    • redactarea de documente, lucrări informative, rapoarte şi prezentări;
    • organizarea călătoriilor, cazarea şi, ocazional, călătorind cu profesorii pentru a lua dictare la reuniuni, sau de a oferi asistenţă generală în timpul prezentărilor.
    

Educatie

  • 2000 - 2004

    Diploma de facultate, Universitatea Stefan cel Mare

    • Suceava, România
  • 1996 - 2000

    Liceu / scoala profesionala, Colegiul Petru Rares

    • Suceava, România

Aptitudini

Permis de conducere
  • B

Limbi straine

Engleza
Avansat
Franceza
Avansat
Italiana
Avansat
Germana
Incepator
Spaniola
Avansat
Portugheza
Mediu
Romana
Nativ
80%
  • Last update: 18.06.2012
  • Reference number: 35114

Experience

  • February 2012 - Present

    Sponsorship Awards Manager / Publishing Account Manager, Informa Business Information

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Sales: Sales

    Responsible for The Public Ledger Magazine and The Agrow Awards Sponsorship Sales.
    1)	The Public Ledger (www.public-ledger.com) :
    •	developing sales plans and generating new client business,
    •	creating client proposals and presentations, 
    •	working closely with colleagues in the account executive, account management and ad operations departments to develop innovative advertising packages that meet clients' needs and budget,
    •	meeting and surpassing sales quotas by finding creative ways to bring in new business and nurture existing client relationships.
    2)	The Agrow Awards (www.agrowawards.com):
    •	Utilize telephone solicitation, electronic and written correspondence and face-to-face meetings as tools in order to reach and exceed the budgeted sponsorship target ,
    •	 Research and develop a list of potential sponsors,
    •	Develop and maintain relationships with existing and potential sponsorship clients,
    •	Keep precise records of conversations with all clients and sponsors,
    •	Update the company Salesforce database as required,
    •	Invoice sponsors once agreements have been reached,
    •	Coordinate various services for clients,
    •	Assist in preparing promotional material to advertise sales opportunities,
    •	Maintain knowledge of conference timelines and sponsorship deadlines,
    •	Delegate administrative functions to assistants where possible,
    •	Meet with trade and professional organizations and other groups to organize, promote and discuss IBI Agrow Awards,
    

  • February 2002 - Present

    Translator / Interpreter / Proofreader / Tutor, Freelance

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Institutions / Liberal professions: Translations

    •	I have translated various documents, books, articles, projects and websites for companies and individuals

  • April 2011 - January 2012

    Publishing Manager, Pageant Media

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Services: Transport / Logistics / Naval

    Responsible for LatAm Fund Manager and MENA Fund Manager magazines:
    •	Monthly travel to the LatAm / MENA region and all offshore domiciles as required.
    •	Meeting C level executives to develop new and maintain existing accounts.
    •	Assist and liaise with the events team in preparation for the annual LatAm / MENA Fund Manager Performance awards.
    •	Networking with the Industry to better understand and follow the developments in the regional market place.
    •	Setting and achieving advertising and sponsorship targets.
    •	Sign off on all advertising / sponsored editorial copy for each issue.
    •	Weekly meetings with editorial, staff writing and production teams. 
    

  • October 2010 - March 2011

    Sales Executive - Central Europe, Buyers Laboratory International

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Sales: Sales

    •	Actively sell Buyers Lab products over the phone and face to face.
    •	Other New Business Development via cold calling and lead generation activities
    •	Investigation, search and creation of leads from web based enquiries and data.
    •	Develop and effectively manage the database and identify potential new areas of business.
    •	Immerse in the markets and track industry developments by regularly monitoring the industry press.
    •	Retention and growth of the existing business through strategic account management.
    •	Accurately report progress through weekly sales reports and forecast revenue projections allowing the Head of Sales to budget accordingly.
    •	Maintaining and developing relationships with existing customers via meetings, telephone calls and emails. 
    •	Making accurate, rapid cost calculations, and providing customers with quotations. 
    •	Negotiating the terms of an agreement and closing sales. 
    •	Representing the organisation at trade exhibitions, events and demonstrations. 
    •	Negotiating variations in price, delivery and specifications with the company's managers. 
    •	Advising on forthcoming product developments and discussing special promotions. 
    •	Involved with identifying new markets and business opportunities. 
    •	Recording sales and order information and sending copies to the sales office. 
    •	Reviewing your own sales performance, aiming to meet or exceed targets. 
    

  • May 2009 - October 2010

    International Sales Executive, TLC on behalf of Reed Midem and Reed Exhibitions

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Sales: Sales

    REED MIDEM – B2B and B2C sales – Monthly target – 100 contracts
    •	New Business Development via cold calling and lead generation activities
    •	Build and maintain long-term relationships with existing and new clients.
    •	Assist with the preparation and follow up of the selection panel meetings.
    •	To meet predetermined targets.
    •	Investigation, search and creation of leads from web based enquiries and data.
    •	MAPIC – Italian Market (Exceeding target)
    •	MIDEM – Italian, Spanish, Portuguese and Brazilian Markets (Exceeding target)
    •	MIPCOM – Italian, Spanish, Portuguese, Brazilian and UK Markets (Exceeding target)
    •	MIPTV – Italian, UK and USA Markets (Exceeding target)
    •	MIPIM – Italian Market (Exceeding target)
    
    REED EXHIBITIONS – B2B sales – Monthly Target – 50 square meters
    •	35% out of office Presentations and meeting clients, 65% office based
    •	Actively sell exhibition space and sponsorship packages over the phone and face to face.
    •	Meeting predetermined revenue targets per events via stand sales.
    •	Source new business from trade press, rival media and competing UK and European events.
    •	Develop and effectively manage the database and identify potential new areas of business.
    •	Immerse in the markets and track industry developments by regularly monitoring the industry press.
    •	Project manage individual projects.
    •	Making recommendations to prospects and clients of the various solutions the company offers to their business issues, regularly attend industry evening events/launches and panel meetings.
    •	Responsible for planning and implementing sales of exhibition space 
    •	Retention and growth of the existing business through account management.
    •	Planning, developing and managing floor plan areas.
    •	Work across a portfolio of events and cross sell.
    •	Attend Reed Exhibitions events and competitor events (both domestically and internationally) thereby maintaining relationships, expanding the database and prospecting for new business.
    •	Accurately report progress through weekly sales reports and forecast revenue projections allowing the Head of Sales & Exhibition Director to budget accordingly.
    •	IJL – International Jewellery London – was calling Italy – Companies I signed up - Romano Braga by Fontana’s – 6.25 m2, Nomination – 34.50 m2, Cimo - 20m2.
    •	Other exhibitions I worked on are: IFEX – Flower Expo (Tokyo), Globaltronic (Singapore), Pollutec (Lyon), Intercharm (Milan and Moscow), Macef (Milan), London Book Fair (London), EDMS, Alimentaria (Barcelona), Viscom, Metalex, 100% Design (Shanghai), Nautique (Paris), Salon International, National Manufacturing week (Australia), Europlast, Nepcon (India), Hospitality, Storage Expo, etc
    

  • May 2007 - January 2009

    Sales Manager, Pavitt's Produce

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Sales: Sales

    •	Developing business plans and sales strategies for the market that ensures attainment of company sales goals and profitability. 
    •	Preparing action plans by individuals as well as by team for effective search of sales leads and prospects. 
    •	Conducting one-on-one review with all Sales Representatives to build more effective communications, to understand training and development needs, and to provide insight for the improvement of Sales Representative’s activity and performance. 
    •	Providing timely, accurate, competitive pricing on all completed prospect applications submitted for pricing and approval, while striving to maintain maximum profit margin. 
    •	Creating and conducting proposal presentations, 
    •	Developing a database of qualified leads through referrals, telephone canvassing, face to face conversation, phone calls, direct mail, e-mail and networking. 
    

  • January 2006 - April 2007

    Asistant Manager, Darex Auto

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Sales: Sales

    •	selecting, scheduling, supervising, directing, coaching, counselling, disciplining, and training of subordinates; 
    •	analysing and driving of sales volume, customer service, profitability and performance;
    •	 implementation of competitive strategies; managing productivity standards; and overall Showroom management responsibilities. 
    •	Shipping and Receiving - Managing and supervising to ensure accurate accounting of merchandise coming into the Showroom and transfers, returns or exchanges that impact inventory records
    •	Understanding of the local and the international market focus and tracking competition and trends in the market; knowledge of competitors services and prices to build on sales opportunities. 
    •	Responsible for determining appropriate outcomes to customer issues and concerns by making sound business decisions.
    

  • September 2004 - December 2005

    Marketing and Communications Co-ordinator, SC URB Rulmenti Suceava SA

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Marketing: Marketing

    •	Maintaining contact with foreign customers (e-mail, phone, fax etc),
    •	Elaborating price lists for existent and new customers,
    •	Searching for new target market willing to buy URB products,
    •	Translating documents in / from English, French, Spanish, Italian, Romanian,
    •	Launching deliveries with the arrival of a new order,
    •	Taking care of all the necessary documents until the goods arrive to the customer.
    •	Attend scheduled Management Team meetings, 
    •	Attend Manager Meeting in absence of General Manager,
    •	Assist General Manager in organizing weekly paperwork.
    

  • July 2001 - August 2004

    PA to the English Department, Stefan cel Mare University Suceava

    • Suceava, Romania
    • Full time
    • Work domain - Office jobs: Administrative

    •	screening telephone calls, enquiries and requests, and handling them when appropriate;  
    •	organising and maintaining diaries and making appointments; 
    •	dealing with correspondence and writing letters, and taking dictation and minutes; 
    •	producing documents, briefing papers, reports and presentations; 
    •	standing in for the teachers and making decisions and delegating work to others in their absence; 
    •	devising and maintaining office systems to deal efficiently with paper flow; 
    •	Arranging travel and accommodation and, occasionally, travelling with the teachers to take notes or dictation at meetings, or to provide general assistance during presentations. 
    

Education

  • 2000 - 2004

    Bachelor's degree, Universitatea Stefan cel Mare

    • Suceava, Romania
  • 1996 - 2000

    Highschool, Colegiu Petru Rares

    • Suceava, Romania

Skills

Driving license
  • B

Foreign languages

English
Advanced
French
Advanced
Italian
Advanced
German
Beginner
Spanish
Advanced
Portuguese
Intermediate
Romanian
Native